ایجاد بانک سوال در ۶ عنوان درسی برای مقاطع متوسطه و پیش دانشگاهی

رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با برنا عنوان کرد

عرفی گفت: قدم اول در دی ماه سال جاری این است که برای طراحی سوالات در ۶ عنوان درسی به‌جای طراحی مستقیم سوالات، از همین بانک استفاده شود.

عبدالامیر عرفی رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: هرآنچه که در کتاب‌های درسی توسط معلم تدریس می‌شود اعم از محتوا، شکل‌ها و نمودارها و همچنین فعالیت‌های کلاسی جزو منابع سوالات امتحانی هستند و دانش آموزان موظفند همه مطالب و جزییات کتاب را برای امتحان مطالعه کرده و آماده باشند.

وی افزود: از دی ماه امسال دانش آموزان سوالات امتحانی را در پاسخنامه‌های ویژه جواب می‌دهند.

رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش تصریح کرد: با کمک بیش از ۱۴۰۰ دبیر مجرب و متخصص از ۳۲ استان کشور برای ۲۱ عنوان درسی در مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی بانک سوالی ایجاد کرده‌ایم. این بانک سوال بالغ بر بیش از ۱۴۲ هزار سوال دارد. برای بعضی از دروس بیش از ۸ هزار سوال ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: قدم اول برای این اقدام در دی ماه سال جاری این است که برای طراحی سوالات در ۶ عنوان درسی به‌جای طراحی مستقیم سوالات، از همین بانک استفاده شود. 

عرفی در پایان گفت: اهداف طراحی این بانک سوال استفاده از قابلیت استان‌ها در طراحی سوال و ایجاد عدالت آموزشی مناسب با استفاده از پتانسیل افراد در مدارس است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.