ایجاد بستر برای حضور فعال دانشجویان در انتخابات، از وظائف مسئولان دانشگاهی

۲۳اردیبهشت،

49-67.jpg

رییس دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، گفت: فراهم کردن بستر مناسب برای حضور فعال دانشجویان در این عرصه از جمله وظایف اصلی اساتید و مسئولان دانشگاه است.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمودرضا اسفندیار در نشست با روسای دانشکده و مدیران گروه‌های آموزشی واحد اسلامشهر، با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات، اظهارکرد: دانشجویان باید در مباحث سیاسی کشور به صورت مثبت فعال بوده و بدون دغدغه در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: بنابراین فراهم کردن بستر مناسب جهت تحقق این امر به عهده بنده و شماست، چرا که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قیمت خون‌های ارزشمندی بنا شده و ما در قبال قطره قطره آن مسئولیت داریم.

اسفندیار بر ایجاد محیطی مملو از همدلی، محبت و امنیت در سایه اخلاق حرفه‌ای و فرهنگ اسلامی تاکید کرده و ارتقای کمی و کیفی مباحث آموزشی و پژوهشی، توأم با ارتقای فرهنگ اسلامی را اولویت اساسی این واحد دانشگاهی عنوان کرد.

وی ضمن تقدیر از اساتید و مدیران گروه‌های آموزشی، برگزاری این نشست در آغازین روز از ماه سراسر خیر و برکت رجب را امری خجسته عنوان کرد و گفت: امیدوارم با بهره‌گیری از فیوضات ارزشمند این ماه و نیز ماه‌های مبارک شعبان و رمضان، در انجام هرچه مطلوب‌تر وظایف اصلی‌مان، که همان کمک به رشد و توسعه همه جانبه ایران اسلامی است، بیش از پیش موفق عمل کنیم.

وی ضمن ارج نهادن به جایگاه والای معلم در پرورش آتیه‌سازان کشور، مدیران گروه‌های آموزشی را یکی از ارکان اصلی دانشگاه عنوان کرد و موفقیت مجموعه دانشگاه را در گرو عملکرد درست و مناسب آنها دانست.

رییس دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر، مدیران گروه‌های آموزشی را دارای مسئولیتی خطیر دانسته و آنها را همچون پدر و مادرانی دلسوز خواند که با ایجاد فضای همدلی و محبت، با تربیت صحیح دانشجویان، در راستای پیشبرد اهداف و آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همت می گمارند.

وی با اشاره به توجه به عواملی چون اخلاق حرفه‌ای، ارتباط صمیمانه‌تر، حسن همکاری، هماهنگی، همدردی و … در موفقیت گروه‌های آموزشی، گفت: تقویت فضای هماهنگی حاکم در واحد اسلامشهر بسیار مهم است و ارتقای فضای همدلی و محبت معطوف به اهداف عالی و مقدس دانشگاه آزاد بالاترین بهره‌وریی است که باید به آن دست یافت.

وی افزود: برای دستیابی به این مهم، باید با درک و سنجش وضع موجود و آسیب‌شناسی آن، راه‌های رسیدن به بهترین وضعیت را یافته و در آن راستا حرکت کنیم.

رییس واحد اسلامشهر با تاکید مجدد بر ارتقای هماهنگی و همدلی، دانشگاه را به منزله جامعه کوچکی عنوان کرد که اجزاء آن همانند یک سیستم، در کنار هم قرار گرفته و کل واحدی را برای دستیابی به رشد و پیشرفت جامعه اصلی تشکیل می‌دهند.

اسفندیار، مدیران گروه‌های آموزشی را به عنوان سردمداران پرچم فرهنگی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد عنوان کرد.

تصویب ۱۰ رشته تازه در دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر

علیرضا عراقیه معاون آموزشی دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر نیز در این مراسم، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این حوزه معاونتی و روند فعالیت‌های آموزشی صورت گرفته در واحد اسلامشهر، از همکاری صمیمانه کلیه اساتید و همکاران خود در این واحد دانشگاهی تقدیر کرد.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از نتایج مطلوب برگزاری جلسات مدون و مستمر آموزشی با مدیران گروه، از برنامه‌ریزی و انجام مطلوب بیش از ۱۰ طرح در این حوزه خبر داد.

عراقیه، جذب دانشجو، مصاحبه اساتید مدعو در چهار گروه مجزا، ارتقاء کیفیت امتحانات، نظارت بر کلاس‌های روزهای جمعه، جلسات هفتگی معاونت آموزش با روسای دانشکده‌ها، تجهیز کلیه کلاس‌های درس به سیستم ویدئو پروژکتور، برگزاری جلسات توجیهی اساتید علاقمند به ارتقاء مرتبه به صورت مستمر، انتخاب مدیران گروه و اساتید برتر با لحاظ کردن معیارهای کمی و کیفی، برگزاری جلسات مستمر کمیسیون آموزشی و …را از جمله طرح‌های موفق صورت گرفته در واحد اسلامشهر طی یکسال اخیر عنوان کرد.

به گفته معاون آموزشی واحد اسلامشهر، تصویب ۱۰ رشته تازه در دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر در مرحله نهایی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.