ایجاد حساسیت پوستی با گوشی‌های بلک‌بری

۲۱ آبان ، موبنا- تحقیقاتی که به تازگی صورت گرفته نشان داده که گوشی های بلک بری سبب ایجاد نوعی حساسیت پوسیتی می شوند.

طی بررسی هایی که درباره گوشی های تلفن همراه با برندهای تجاری مختلف صورت گرفته، گوشی آی‌فون و چندین مدل دیگر که در رده پرکاربردترین گوشی های دنیا قرار دارد مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته محققان، گوشی های تلفن همراه به لحاظ دارا بودن دو عنصر فلزی حساسیت‌زا همچون کبالت و نیکل سبب ایجاد حساسیت های پوستی می شوند. نتیجه این آزمایش ها نشان داد که هیچ کدام از گوشی های آی‌فون اپل در بدنه خود حاوی این دو عنصر نیستند اما در ساخت بدنه یک سوم از گوشی‌های بلک بری از عنصر نیکل استفاده شده است.

محققان می گویند: هر دوی این فلزات می‌توانند سبب بروز واکنش‌های حساسیتی همچون خشکی و خارش در امتداد چانه، روی گونه‌ها و حتی روی گوش‌ها شوند.

گزارش ها حاکی است، تقریبا ۹۱ درصد بدنه گوشی های موبایل حاوی نیکل و ۵۲ درصد حاوی فلز کبالت می باشند. این فلزات به طور معمول در تولید اقلامی چون زیورآلات، سکه‌ها و حتی لوازم آرایشی استفاده می‌شوند.

از این رو کارشناسان پیشنهاد می‌کنند افرادی که گوشی های بلک بری استفاده می کنند، اگر متوجه بروز علایم حساسیت در پوست صورت یا دست های خود شدند باید تا حد امکان از مکالمات و ارسال پیامک به مدت طولانی اجتناب کرده و از نگه داشتن بسیار گوشی در دستان خود دوری کنند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. قیمت گوشی موبایل:

    ممنون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.