ایجاد رشته سبک زندگی در دانشگاه‌ ها

۳۱اردیبهشت،

مسئول بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن از اولین جلسه بخش دانشگاهی با معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد خبر داد. در این جلسه مقدار فضایی که به دستگاه‌های آموزشی تعلق می‌گیرد و بودجه‌ای که به هر بخش اختصاص خواهد یافت، تعیین می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: مسئول بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن از اولین جلسه بخش دانشگاهی با معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد خبر داد. در این جلسه مقدار فضایی که به دستگاه‌های آموزشی تعلق می‌گیرد و بودجه‌ای که به هر بخش اختصاص خواهد یافت، تعیین می‌شود.

حسین همتی مدیر مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت که طی مصوبه دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به عنوان مسئول هماهنگی بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم منصوب شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از اولین جلسه‌ای که با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد خبر داد.

این جلسه اولین جلسه‌ای خواهد بود که در دفتر حجت‌الاسلام محمدی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با حضور نهادهای عضو در وزارت علوم  برگزار می‌شود. در این جلسه مباحث کلی بخش‌های دانشگاهی مطرح شده و برنامه‌هایی با دستگاه‌های آموزشی بسته می‌شود که هر نهادها و مراکز آموزشی متناسب با امور فعالیت‌هایشان چه مقدار سهمیه در نمایشگاه قرآن خواهند داشت و  مقدار فضایی که قرار است به دستگاه‌های آموزشی تعلق بگیرد و میران بودجه‌ای که به هر بخش اختصاص خواهد یافت، تعیین می‌شود.

در این جلسه نمایندگان نهادهایی چون وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه‌ آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، بسیج دانشجوئی، نماینده نهاد رهبری، جهاد دانشگاهی  حضور خواهند داشت و بعضی از دانشگاه‌هایی که زیر مجموعه هیچ کدام از این نهادها نمی‌شوند مانند دانشگاه امام صادق، دانشگاه علوم رضوی، دانشگاه وزارت نفت و دانشگاه وزارت اقتصاد که به صورت مستقل فعالیت قرآنی انجام می‌دهند از اعضای این جلسه خواهند بود و با حضور نمایندگان این بخش‌ها درمورد فعالیت‌های آتی تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیر مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت همچنین درمورد اولین نشست شورای راهبردی وزارت بهداشت اظهار کرد: در این نشست که با حضور متخصصان و مؤلفان بحث سبک زندگی برگزار شد؛ مباحثی پیرامون اجرایی کردن سبک زندگی اسلامی در امور دانشگاهی مطرح شده و نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، نیروی انتظامی، وزارت علوم و دانشگاه‌های عضوم، حضور داشتند و گفت‌وگوهای متعددی بیان شد.

همتی در پایان این گفت‌وگو نتیجه نشست شورای راهبردی وزارت بهداشت را چنین عنوان کرد: با توجه به مباحث مطرح شده در حال جمع بندی هستیم که فعالیت‌هایی را صورت دهیم تا سبک زندگی اسلامی بیش از پیش در امور اجرایی شود. فعالیت‌هایی از قبیل ایجاد رشته سبک زندگی در دانشگاه‌ها، مدیریت بهتر با کمک از سبک زندگی اسلامی؛ کمک‌ها و مسئولیت معاونت‌ها و سازمان‌ها پیرامون سبک زندگی، نقش نظام سلامت و بهداشت صدا و سیما در این عرصه؛ پیش‌بینی شد که قرار است در جلسات بعدی به صورت دقیق‌تری بررسی شود.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.