ایجاد سیاست های تشویقی در جهت حمایت از سازندگان داخلی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سازندگان داخلی توانایی ساخت تمام تجهیزات پارس جنوبی را دارند ما باید به این توانمندی ها اعتماد کنیم.

سیدمهدی موسوی نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: سازندگان داخلی توانایی ساخت تمام تجهیزات پارس جنوبی را دارند ما نیز باید به این توانمندی ها اعتماد کنیم.

موسوی نژاد با تاکید براینکه در کمیسیون انرژی این اراده که از ظرفیت تولید کنندگان استفاده کنیم، وجود دارد، گفت : اگر این کار را اجرایی نشود شک نکنید که اقتصاد کشور به سمت اضمحلال گرایش پیدا خواهد کرد.

موسوی نژاد افزود: ما در جهت رفع نیاز تولیدات صنایع انرژی در مباحث مربوط به ظرفیت سازی و بحث اعتبارات آنها اعلام آمادگی می کنیم و این امر یک ضرورت است، طرح ها و پیشنهادات در کمیسیون انرژی مجلس بررسی می گردد تا  رفع موانع و مشکلات سر راه آنها گام های اساسی برداشته شود.

وی با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از سازندگان تجهیزات نفت و گاز در کشور گفت: در حال حاضر وزارت نفت به دنبال حمایت از سازندگان تجهیزات نفتی در داخل است، به همین سبب این صندوق را به منظور تامین مالی راه اندازی می کند تا سازندگان تجهیزات نفتی بتوانند با سه قید “زمان”، “کیفیت” و همچنین “قیمت” تمام شده ،کالاهای مورد نیاز صنعت نفت را تولید و در اختیار این صنعت قرار دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: دولت باید هر چه زودتر نظرات کارشناسی خود را به منظور تشریح چگونگی فعالیت این صندوق در اختیار کمیسیون انرژی قرار دهد تا این کمیسیون بتواند پس از  بررسی های کارشناسی طرح را برای تصویب به صحن علنی مجلس ببرد.

این عضو کمیسیون انرژی  با بیان اینکه گزارش ممتاز به نقل از های دریافتی نشان می دهد که بدنه وزارت نفت نیز به بومی سازی تجهیزات صنعت نفت توجه خاص دارد، تاکید کرد: در سالهای اخیر بعد از تشدید تحریم های نفتی و بانکی علیه ایران، ضرورت استفاده از تجهیزات ساخت داخل بیشتر جلوه گر شد و متولیان صنعت نفت نیز در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی بیشتر تلاش کردند.

موسوی نژاد با بیان اینکه برآورد کلی این است که تلاش ها در جهت حمایت از ساخت داخل در اواخر سال قبل افزایش یافته است، گفت: اما این تلاش ها کافی نیست و باید تسهیلات بیشتری برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در اختیار آنها قرار گیرد .

عضو کمیسیون انرژی مجلس، با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بورس انرژی برای فروش نفت خام گفت: بهترین راهکار برای ورود بخش خصوصی به موضوع فروش نفت خام، بورس انرژی خواهد بود.  
وی افزود: باید ساز و کارهایی قانونی فراهم شود تا بتوان از توانمندی بخش خصوصی و نیز از راهکارهای منطقی و عملی برای فروش نفت خام استفاده بهینه شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس تصریح کرد: در بحث فروش نفت خام از طریق بخش خصوصی، باید توجه داشت به دلیل گران قیمت بودن محموله های نفتی، ضمانت هایی که اخذ می شود، کفایت کند.  

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: با توجه به سیاست های وزیر نفت که بر تعامل خارجی و دیپلماسی تاکید ویژه ای دارد و نظر به اینکه شرکت های خارجی نیز به دلیل منافع مشترک، مشتاق به مشارکت در حوزه های نفتی می باشند، باید در این زمینه مدیریت صحیحی اعمال شود تا فضای کسب و کار رونق یابد.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.