ایجاد شبکه ارتباطی بین سازمان های مردم نهاد الزامی است

به گزارش ایرنا ، ˈ علیرضا افشار ˈ روز یکشنبه در نخستین هم اندیشی مشترک با سازمان های مردم نهاد حوزه محیط زیست در سازمان حفاظت محیط زیست افزود: سازمان ها و تشکل های مردم نهاد با داشتن شبکه ارتباطی می توانند در مجامع بین المللی شرکت کنند و به رسالت خود که همان حفاظت از محیط زیست است عمل کنند.

وی اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که استان های تهران ، فارس و گلستان بیشترین و قم کمترین تعداد سازمان های مردم نهاد را دارند در حالی که همواره دردین اسلام بر حفاظت از محیط زیست تاکید شده و باید با استفاده از آموزه های دینی از محیط زیست حفاظت کنیم.

رییس مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور ادامه داد: بنابراین باید با برنامه ریزی های علمی و عملی از ظرفیت موجود در استان قم در راستای کمک گرفتن از آموزه های دینی در حفاظت از محیط زیست در قالب سازمان های مردم نهاد استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: برخی آمارها نشان می دهد ۱۲ درصد مردم ایران در زمینه حفاظت از محیط زیست فعال هستند و همچنین اینکه ۶۰ هزار هیات مذهبی در کشور وجود دارد که با برقراری ارتباط و تعامل بین این دو بخش می توانیم سازمان های مردم نهاد زیست محیطی همگام با آموزه های دینی داشته باشیم.

افشار تاکید کرد: البته باید تمام فعالیت های سازمان های مردم نهاد با سیاست های نظام همسو باشد و وزارت کشور هم با داشتن استانداری ها و دهیاری ها در سراسر کشور ظرفیت خوبی در راستای فرهنگ سازی و برقراری ارتباط بین تشکل های مردم نهاد دارد.

همچنین در ادامه ˈ داود امینی ˈ مشاور وزیر کشور گفت: طرحی جدید در مورد تاسیس سازمان های مردم نهاد در قالب ۴۶ ماده به مجلس شورای اسلامی داده ایم که ۲۰ بند آن تصویب شده و بقیه بندها در حال بررسی است.

وی افزود: با تصویب کامل این طرح جایگاه سازمان های مردم نهاد و انتظارات مردم و دولت از آنها شکل خواهد گرفت و منابع درآمدی از طریق بستن قرارداد ها برایشان در نظر گرفته شده است.

معاون امور سازمان های مردم نهاد مرکز امور اجتماعی وزارت کشور اظهار داشت: با تصویب این قانون تنها مرجع قانونی صدور مجوز برای ایجاد تشکل های مردم نهاد وزارت کشور خواهد بود.

وی گفت: نگاه و باورمان این است که سازمان های مردم نهاد دارای ظرفیت بالایی هستند که با برنامه ریزی صحیح می توان از این ظرفیت ها در سطح ملی استفاده کرد.

نخستین هم اندیشی مشترک سازمان محیط زیست و تشکل های مردم نهاد با حضور مقامات وزارت کشور در سازمان محیط زیست برگزار شد.

علمی **۹۰۱۴**۱۵۴۴

انتهای پیام /*

info@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.