ایجاد عدالت اجتماعی با کاهش فقر و محرومیت

۱۳م اسفند ،

معاون رفاه وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه حمایت‌های اجتماعی به کاهش فقر، محرومیت و توانمندسازی اقشار جامعه کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجتبی علائی در مراسم امضای سند همکاری با دفتر برنامه عمران ملل متحد (UNDP) اظهار کرد:‌ عدالت در کشور محقق نخواهد شد مگر با پرداختن به سه مقوله توسعه حمایت‌های اجتماعی، کاهش فقر و توانمندسازی اشخاص و این سه مقوله از ابزارهایی است که می‌تواند به توسعه مفهوم عالی انسانی یعنی عدالت کمک کند.

وی افزود: در حال حاضر طرح‌هایی را با توسعه فرهنگ مبتنی بر فرهنگ بومی خود در دستور کار داریم و به واسطه آن مدل‌های تازهی ارائه کرده‌ایم که قابل عرضه در سطح بین الملل باشد.

معاون رفاه وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: فرهنگ ما غنی است و به اندازه کافی ابزارهای لازم را در اختیار دارد تا سازوکارهای حضور اجتماعی مردم را ساماندهی کند.

علائی در عین حال از طراحی الگوها و مدل‌های توسعه‌ای با هدف سازمان‌دهی در سطح محله و روستا خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت بالایی که دفتر برنامه عمرانی سازمان ملل دارد گام‌های موثری درجهت فقرزدایی و رفع محرومیت از اقشار جامعه و گسترش عدالت اجتماعی برداشته شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.