ایجاد قطب سوم خودرو توسط ایدرو منتفی است

‘غلامرضا شافعی’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص سرنوشت قطب سوم خودروسازی، اظهار داشت: استراتژی های ما در سازمان گسترش مربوط به چیزهای دیگری می شود و برنامه ایجاد قطب سوم خودروسازی در این سازمان وجود ندارد.

وی افزود: البته ایدرو در حال حاضر در برخی از خودروسازی ها مشارکت دارد و در صورت ضرورت هم ممکن است مشارکت های جدیدی انجام دهد.

وی با بیان این که، هر اقدامی پیش از این صورت گرفته پیگیری خواهد شد، تصریح کرد: هر سازمانی که پیش از این مسئول ایجاد قطب سوم خودرو بوده است، کار خود را انجام می دهد، اما بعنوان سازمان گسترش خیلی علاقمند به توسعه در صنعت خودرو نیستیم، مگر آن که ماموریتی به ما محول شود.

شافعی همچنین در مورد برنامه های این سازمان و توافقات انجام شده برای سرمایه گذاری در صنایع هوایی گفت: از برخی کسانی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند،حمایت می کنیم.

وی افزود: قراردادهایی که ایدرو در این خصوص با سایر سازمان ها بسته، ضمانت اجرایی دارد و عملیاتی می شود و هیچ قراردادی کنسل نشده است.

وی با اشاره به مسئولیت های ایدرو در برخی از فازهای پارس جنوبی، متذکر شد: در شرایط فعلی نباید دست ما بسته باشد و مانند سایر سازمان های توسعه ای فعال در کشور، باید همان قانونمندی ها در ایدرو نیز حاکم باشد.

شافعی گفت: ایدرو باید بتواند در شرایط تحریم نقشی را که از یک سازمان توسعه ای انتظار می رود، ایفا کند و نباید خود ما اقدام به تحریم خود کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: این سازمان از سال ۴۶ اساسنامه ای داشته است که کارایی لازم را داشته، اما ظرف سنوات گذشته پیرایه هایی به آن اضافه شده که از کارکرد آن کاسته است.

اقتصام**۳۹۱۷**۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۸۷۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.