ایجاد مؤسسه ای به منظور ایجاد مراکز علمی، کاربردی در سازمان فنی و حرفه ای

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مؤسسه ای به منظور هدایت،‌ نظارت، ارزیابی و ایجاد مراکز جدید در حوزه علمی، کاربردی در سازمان فنی و حرفه ای ایجاده شده است.

  به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، کوروش پرند گفت: به منظور هدایت، نظارت، ارزیابی و ایجاد مراکز جدید و با توجه به نیازهای انسانی در حوزه علمی، کاربردی در سازمان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای کشور دو مؤسسه تشکیل شده است.

وی در ادامه به بحث مراکز علمی، کاربردی اشاره کرد و اظهار داشت: از سال گذشته در سازمان آموزش فنی و حرفه ای بحث تشکیل مراکز علمی، کاربردی مطرح شد که به عنوان یک بحث جدی مورد پیگیری قرار گرفت.

پرند در ادامه تصریح کرد: بحث راه اندازی مراکز علمی، کاربردی در سازمان فنی و حرفه ای به دلیل وجود امکانات و تجهیزات بسیار خوبی که در مراکز آموزش فنی و حرفه ای وجود داشد و مبنی بر کار عملی بود مورد استقبال قرار گرفت به طوری که متوجه شدیم این سازمان می تواند علاوه بر آموزشهای معمول مهارتی آموزشهای مهارتی رسمی را نیز ارایه دهد.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: پس از تأیید و تهیه اساسنامه و تصویب آن و همچنین پس از ابلاغ به وزارت کار، پیش و هیئت امنای آن مشخص شد و کارهای انتهایی آن نیز در حال انجام است.

*برگزاری جشنواره تابستانه مهارت ماندگار

کارگر مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد گفت: جشنواره تابستانه مهارت ماندگار ویژه نوجوانان و جوانان استان یزد در ایام تابستانه در استان یزد برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان استان و با عنوان یک مهارت ماندگار هدیه به هر نوجوان وجوان یزدی همراه با تسهیلات و تحقیقات ویژه و اهداء جوایز نفیس به مهارت جویان برتر در تابستان سال جاری برگزار می شود.

وی افزود: پس از بحث و بررسی موارد مختلف در جلسات اعضای هیئت نظارت استان، رؤسای هیئت نظارت استان، رؤسای انجمن ها و برخی از پیشکسوتان این امر مقرر شد در فصل تابستان تمامی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد سراسر استان جهت افراد متقاضی تخفیف های ویژه ای در شهریه آموزشی تمام دوره های آن آموزشگاه تا سقف ۳۰ درصد و همچنین تسهیلاتی نظیر اقساطی کردن شهریه را مورد اجرا قرار دهند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد خاطر نشان کرد: افتتاحیه و قرعه کشی جشنواره در مهرماه سال جاری برگزار می شود و به تعدادی از کار آموزان برتر معرفی شده از سوی آموزشگاه های فعال در این جشنواره در مراسم افتتاحیه جوایزی به قید قرعه اهدا می شود./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.