ایجاد یک هزارو ۱۵۰ شهر الکترونیک در کشور

۵ م دیماه ، موبنا- کار ایجاد و راه اندازی یکهزار و ۱۵۰ شهر الکترونیکی در کشور بزودی آغازمی شود.

علی اکبر جلالی رییس کارگروه دولت الکترونیک در نشست تخصصی کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات و آشنایی با شهر الکترونیک در جمع مدیران استان قزوین ضمن بیان مطلب فوق گفت: شهر الکترونیک وب پایگاه اینترنتیی جامع است که تمامی نیازهای مردم در آن گنجانده شده و یک شهروند در آن می تواند از تمامی خدمات ممکن در بخش دولتی و خصوصی بهره مند شود.

وی با بیان اینکه تاکنون کار راه اندازی شهر الکترونیک در استان سمنان به طور کامل انجام شده است،اظهار کرد: این سامانه در استان های گلستان و قزوین نیز در حال ایجاد می باشد و در سایر استان ها نیز بزودی راه اندازی خواهد شد.

جلالی در ادامه افزود: با ایجاد شهرهای الکترونیک که سامانه ای یکپارچه به شمار می رود و راه اندازی آن نیاز به زیرساخت خاصی نمی باشد، ضمن اشتغالزایی قابل توجه شاهد صرفه جویی بسیاری در وقت و هزینه شهروندان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برای ایجاد شهرهای الکترونیک از ۵ سال پیش وقت صرفه شده است و در ادامه نیز با ارایه آموزش های لازم به مسوولین، کارمندان و سایر اقشار درصدد آشنایی هرچه بیشتر آنان برای استفاده مناسب از شهر الکترونیک هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران افزود:در ۵ سال اول ایجاد و تکمیل دولت الکترونیک،۵ساله دوم ایران الکترونیک و در ۵ ساله سوم ایران در فناوری همراه جهان خواهد شد.
رییس کارگروه دولت الکترونیک در تحول اداری کشور یادآور شد:مراحل ساخت و راه اندازی و شهرهای الکترونیک با نظارت دولتی باید از سوی بخش خصوصی مدیریت و اداره شود.

وی با ضروری دانستن توسعه فعالیت ها در حوزه فناوری اطلاعات کشور افزود: بسیاری از کشورها حرکت خود به سمت توسعه فناوری اطلاعات را از سالها پیش آغاز کرده اند.

وی در پایان افزود: در این حوزه باید ضمن پرهیز از اقدامات جزیره ای به سرعت به سمت توسعه و پیشرفت گام برداریم تا از سایر کشورها در این بخش عقب نمانیم.

وی در این نشست مراحل ساخت و چگونگی به روز رسانی این پروژه را برای مدیران استان تشریح کرد.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.