ایجاد پارک سرمایه گذاری در شانگهای

به گزارش ایرنا، منابع رسانه ای روز دوشنبه به نقل از مقام های مسوول در این شهر بندری در شرق چین نوشتند، در این ارتباط سرمایه ای معادل ۱۰۰ میلیون یوآن(۷/۱۵ میلیون دلار) بمنظور کمک به اشتغال نوابغی که از خارج از کشور بازمی گردند در فضایی به مساحت ۸/۱۳ کیلومترمربع اختصاص داده شده است.

متخصصان واجد شرایط که در این پارک شرکت های خود را تاسیس نمایند می توانند بدون هیچ هزینه ای و تا مدت سه سال از فضای اداری حدود ۵۰۰ مترمربع و فضای تولید حداکثر تا ۱۰۰۰ مترمربع بهره برداری کنند.

این افراد همچنین در صورتیکه در این منطقه خانه خریداری نمایند از یارانه ای تا دو میلیون یوآن بهره مند می شوند.

این افراد در صورد نخریدن خانه می توانند از یک آپارتمان صد متر مربعی که بدون هیچ هزینه ای تا سه سال در اختیارشان قرار می گیرد، استفاده کنند.

با احتساب جمعیت شناوری که از سایر استان ها و کشورهای خارجی برای حضور در نمایشگاه ها و نشست های مختلف به شانگهای سفر می کنند، جمعیت این شهر به ۲۳ میلیون نفر می رسد.

در سالهای اخیر شرایط کار در این شهر بندری بصورت پیوسته در حال بهبود بوده است.

حدود ۹ میلیون نفر از جمعیت شهر صاحب کار و پیشه هستند که از میان آنها ۷/۱۵ درصد در استخدام موسسه ها و شرکت های دولتی، ۳/۲۴ درصد در واحدهای تعاونی، ۱۰ درصد در شرکت های خارجی و ۶/۲۹ درصد دارای مشاغل خصوصی و ۱۶ درصد در شرکت های فعال در سایر بخشهای اقتصادی مشغول بکار هستند.

نرخ بیکاری در شانگهای ۴/۴ درصد ثبت شده است.

آساق ** ۲۷۵ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۳۳۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.