ایجاد پوشش بیمه‌ای برای ۶۰۰هزار کشاورز

بینا- قائم مقام خانه کشاورز با انتقاد از عملکرد دولت در عدم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، گفت: برای ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار خانوار کشاورزی، پوشش بیمه ای ایجاد شد.

به گزارش بیناف عنایت الله بیابانی ، در خصوص وضعیت فعلی بخش کشاورزی به مهر اظهارداشت: در حال حاضر، در حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد تولیدی در بخش کشاورزی فعال است به طوری که این واحدها ۲۲ درصد اشتغال کل کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، هم اکنون در حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار خانوار کشاورز در سراسر کشور تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته اند.
قائم مقام خانه کشاورز، تصریح کرد: با این وجود، به دلیل مشکلات عدیده ای از جمله افزایش قیمت بی رویه مواد اولیه و نهاده ها هزینه های تولید برای کشاورزان بسیار افزایش یافته است.
وی با انتقاد از عدم حمایت دولت در قانون هدفمندکردن یارانه ها از بخش کشاورزی عنوان کرد: اگر قانون هدفمند کردن یارانه ها به درستی از سوی دولت انجام می شد به طوری که قسمتی از درآمد حاصل از هدفمندکردن یارانه ها به بخش کشاورزی اختصاص داده می شد، بسیاری از مشکلات این بخش تاکنون رفع شده بود.
بیابانی در ادامه به مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرهای بزرگ اشاره کرد و افزود: متاسفانه افزایش هزینه های تولید محصولات کشاورزی موجب شده است بسیاری از روستائیان دست از انجام کار کشاورزی بردارند و به شهرهای بزرگ هجوم بیاورند که این اقدام موجب به وجود آمدن رشد بی رویه حاشیه نشینی شده است.
وی اصلاح زیرساخت های بخش کشاورزی و همچنین تزریق سرمایه از محل درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه ها و یا سایر منابع مانند قسمتی از پول نفت به بخش کشاورزی، را از جمله راهکارهای موثر در رونق گرفتن تولیدات بخش کشاورزی عنوان کرد.
به گزارش مهر، در ماده ۴ قانون هدفمندی آمده است که دولت باید به تدریج یارانه بخش کشاورزی را حذف کند و در تبصره ذیل این ماده نیز عنوان شده که “یارانه پرداختی به تولید کنندگان بخش کشاورزی نباید در هر سال کمتر از سال قبل باشد”.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.