ایجاد چارت تشکیلاتی برای هفت مرکز آموزش فنی و حرفه ای در استان کردستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: ۷ مرکز در ۶ ماهه نخست امسال درشهرهای مختلف استان کردستان دارای چارت تشکیلاتی شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، کورش پرند با اعلام این خبر بیان گفت: با توجه به تصویب و ابلاغ نظام، آموزش مهارت و فناوری در آبان ماه سال گذشته از سوی هیأت محترم وزیران با هدف ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه آموزش های مهارتی،سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اقدام به دریافت چارت تشکیلاتی برای مراکز آموزشی خود نموده است.

وی افزود:در همین راستا مرکز شماره ده دهگلان، مرکز شماره یازده سروآباد، مرکز شماره دوازده دیواندره، مرکز شماره سیزده سقز، مرکز شماره جهارده بیجار، مرکز شماره پانزده قروه و مرکز شماره شانزده کامیاران پنج مرکز استان کردستان هستند که تا پایان سال ۱۳۹۰، فاقد چارت تشکیلاتی بودند و در شش ماهه نخست امسال دارای چارت تشکیلاتی شده اند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای اظهار داشت:هویت بخشی به مراکز،ارتقای امنیت شغلی و وضعیت استخدامی کارکنان مراکز، افزایش تضمین نگهداری اموال و تجهیزات مراکز،پیش بینی و اختصاص ردیف بودجه ای خاص به مراکز،از جمله نتایج و ثمرات چارت دار کردن مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

کورش پرند،با اعلام این خبر گفت:ایجاد چارت سازمانی این مراکز که دریافت مجوز آن طی جلسات متعدد با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و پیگیری های بعمل آمده صورت گرفت،منجر به اخذ حدود ۷۰ پست سازمانی در مراکز مختلف این استان،با عناوین مربی،رییس مرکز،کارشناس سنجش و ارزشیابی مهارت،حسابدار و امین اموال و کارپرداز و مسؤل خدمات مرکز گردید.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود:حدود ۶۴ کارگاه آموزشی در رشته های:اتومکانیک، برق،برق خودرو،تأسیسات، جوشکاری،نقشه کشی و رایانه،لوازم خانگی،کشاورزی،عمران،دیزل،پنل های خورشیدی،الکترونیک،نقشه برداری و اینترنت در این پنج مرکز دایر است.

وی افزود:ظرفیت آموزشی این کارگاه ها حدود ۱۱۱۳۱۳۸ نفر- ساعت در سال می باشد که در تعداد ۱۵۱عنوان حرفه آموزشی مشغول به مهارت آموزی می باشند.

کورش پرند در خاتمه افزود:مساحت زیر بنای آموزشی و اداری این پنج مرکز بالغ بر ۱۴ هزار متر مربع می باشد./است


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.