ایجاد کارخانه‌های مشترک “ایرانی-سوری” برای تامین نیازهای آبی

به گزارش خبرنگار مهر، “بسام حنان” عصر امروز چهارشنبه در دیدار با وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر موارد مطرح شده در دیدار با مدیران آبی کشورمان را تشریح کرد و گفت: این دیدار از سلسله دیدارهایی است که در شرایط خاص صورت می گیرد.

وزیر منابع آبی سوریه با تاکید بر گفتگوهای صورت گرفته با وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: گسترش روابط بین وزارت منابع آبی سوریه و وزارت نیروی ایران؛ از موضوعاتی بود ک در دیدار امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حنان ادامه داد: ما برای گسترش روابط و توسعه همکاری ها به ایران آمده ایم و باید بگویم وقتی از وزارت نیروی ایران بازدید می کنم، به معنای حضور در خانه دوم خودمان است.

این مقام مسئول سوری به بررسی مواضع مشترک ایران و سوریه در زمینه های مختلف ایجاد سد و شبکه های آبرسانی، همچنین راه اندازی شبکه های فاضلاب پرداخت و گفت: از سویی تجربه های دو کشور در زمینه های آبی نیز تبادل خواهد شد.

وزیر منابع آبی سوریه با اشاره به امضای تفاهم نامه با وزارت نیروی ایران، بیان داشت: امکان ایجاد کارخانه های مشترک دو کشور در سوریه برای تامین نیازهای آبی و همچنین فاضلاب نیز مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته حنان، به وزیر نیروی ایران اعلام شده است که هر شرکت ایرانی که بخواهد در سوریه سرمایه گذاری کند، مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: وزیر نیروی ایران نیز اعلام کرد فرصتی را برای آموزش برخی تکنسین های سوری در نظر خواهد گرفت و این برنامه از سوی ایران انجام می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.