ایجاد ۱۰ دسته مجموعه دانش بنیان با اجرای طرح کلان هواپیمای ۱۵۰نفره

۹ م دیماه ،

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری فضا دانشگاه امیرکبیر :

بااجرای طرح کلان “طراحی و تولید دانش فنی ساخت هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره”ده مجموعه دانش بنیان فعال شده و بیش از ۴۰۰ عضو هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دراین طرح شرکت میکنند.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران دکتر علیرضا جهانگیریان امروز در آیین گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان داشت:حجم نیازهای علمی در این پروژه کلان فراتر از نیروی انسانی و فارغ التحصیلان دانشگاه امیرکبیر است.

وی افزود:هواپیمای مورد توافق در این طرح کلان داری ۷۰تن وزن است که هر کیلوگرم از آن شامل ۱۰۰ قطعه است که در مجموع ۶۰۰۰ قطعه در این هواپیما به کار میرود بنابراین بیش از ۱۰۰ هزار نقشه برای این هواپیما باید طراحی شود و۱۵ عضو هیات علمی با رتبه بالاتر از دانشیار دراین پروژه مشغول به کار می باشند که این خود یک ترکیب منحصر به فرد است .

رئیس پژوهشکده علوم و فناوی فضایی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به تحریم های موجود گفت:این تحریم ها یک فرصت برای جامعه علمی و فناوری کشور محسوب میشود و سبب شکوفایی استعدادهای نهفته میشود.

وی اظهار داشت:تعریف و اجرای پروژه های کلان فناوری خود مصداقی از شکوفا شدن استعدادهای فناورانه در کشور است.

جهانگیریان اضافه کرد:با افزایش فشارها بر بخشهای صنعتی و تکنولوژی می باشند. محققین و پژوهشگران کشور امیدهای تازهی برای مقابله با این تحریم ها می باشند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.