ایجاد ۳۷ هزار تعاونی خدماتی/ رشد سرانه اشتغال تعاونی‌ها به ۱۰نفر

علی حسین شهریور در گفتگو با مهر با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۳۷ هزار و ۴۰۰ تعاونی خدماتی در سطح کشور به ثبت رسیده است، گفت: در این تعاونی ها، بالغ بر ۵۶۰ هزار نفر عضویت دارند و سرانه عضویت در این بنگاه ها به صورت متوسط ۱۹ نفر است.

مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: همچنین سرانه متوسط اشتغال در هر تعاونی خدماتی کشور ۱۰نفر بوده و متوسط سرمایه هر تعاونی به صورت ثبت شده حدود ۵۱۴ میلیون ریال است.

شهریور با تاکید بر اینکه بیشترین تعداد تعاونی های خدماتی در استان تهران با ۱۸۰۰ تعاونی فعالیت دارد، افزود: کمترین تعداد تعاونی های حوزه خدمات نیز در قم با حدود ۲۱۰ تعاونی ثبت شده است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان داشت: هم اکنون بیشترین تعاونی های خدماتی در بخش فنی و مهندسی و مشاوره ای است و کمترین نیز در بخش خدمات ایمنی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه شاهد حضور پررنگ زنان در تعاونی های خدماتی کشور هستیم، گفت: در حال حاضر، حدود ۳۰ درصد از کل اعضای تعاونی های بخش خدمات را زنان تشکیل می دهند.

مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه، تصریح کرد: تعاونی های خدمات عموما در گرایش های مختلف از جمله آموزش و تحقیقات، پژوهش، بهداشت و درمان، چاپ و نشر، رایانه، فعالیت های زیست محیطی و خدمات تکنولوژی اطلاعات، خدمات پست و همچنین مکانیزاسیون کشاورزی، گردشگری و هتلداری و مدارس غیرانتفاعی و در حوزه های فرهنگی، هنری و تبلیغاتی فعال هستند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.