ایده هایی جالب برای فضای باز منزل

تابستان، فصل گرما و گذراندن اوقات بیرون از فضای خانه است. می توانید با آلاچیقی زیبا، پاسیوی خود را کامل کنید و چیدمان را جایی انجام دهید که چشم اندازی از شکوفایی گل ها را به تصویر بکشد.

– برای راحتی بیشتر می توانید پاسیوی خود را با قالیچه ای زیبا فرش کنید. قالیچه هایی با کیفیت بسیار بالا و مقاوم در برابر شرایط جوی خارج از خانه وجود دارد که باتوجه به تنوع رنگ، اندازه و طرح های مختلف می توانید آنها را انتخاب کنید.

– اگر درختی بزرگ در حیاط خانه دارید بهترین نقطه برای برپا کردن پاسیو، زیر سایه آن است. پس از یک روز سخت کاری، آن هم در گرمای تابستان، می توانید ساعات پایانی روز خود را زیر سایه خنک درختان به استراحت و تجدید قوا بپردازید.

همچنین می توانید برای ایجاد سایه و خنکی بیشتر، از انواع گیاهان رونده استفاده کنید. با کاشت گیاهان معطر، مسیری عطرآگین و خوشبو ایجاد کنید. قدرت بو و رایحه خوش را فراموش نکنید.

زمانی که در پایان روز کاری خسته کننده نیاز به استراحت دارید، پاسیویی معطر می تواند آرامش و لذت شما را دو چندان سازد. مسیر ورودی به پاسیو را با کاشت گل های معطر کنار داربستی، رویایی کنید.

استفاده از گیاهانی با ساقه های کوتاه و بلند در قالب داربست، استقبالی باشکوه از شما خواهد کرد و تجربه ای شیرین را برای شما و میهمانان شما خلق می کند.

– با نورپردازی به پاسیوی خود در شب شخصیت بدهید. نور ملایم تمام چیزی است که پاسیوی شما به آن نیاز دارد. با این حال برای صرفه جویی در مصرف برق بهتر است از لامپ های کم مصرف با محصولات خورشیدی استفاده کرد.

– خصوصی بودن فضای پاسیوی خود را حفظ کنید. سایبان یا آلاچیق از پاسیوی شما فضایی اختصاصی می سازد. جعبه ابزاری تهیه کنید و پایان هفته خود را به پروژه تزئین پاسیوی خود اختصاص دهید. سایبان را با گیاهان خزنده مانند کلماتین، گیاه پیچ و پاپیتال (عشقه) تزئین کنید. این محیط دنج و صمیمانه، خستگی روز کاری سخت را از تن شما می زداید.

– از گیاهان گرمسیری استفاده کنید. گیاهان گرمسیری به دلیل شکوفه های خیره کننده و شاخ و برگ پهن خود برای تزئین پاسیو مناسب تر هستند.

اگر در منطقه گرمسیری استفاده می کنید گیاهان گرمسیری را طی سال بیرون از خانه بگذارید اما اگر در آب و هوای شمالی به سر می برید آنها را باید در فصل پاییز به داخل خانه منتقل کنید. به هر حال اگر قصد جابه جایی فصلی گیاهان گرمسیری را دارید بهتر است آنها را در گلدان هایی بگذارید که جابه جایی آنها آسان باشد.

– از وسایل زیبا و کلاسیک استفاده کنید و خلاق باشید. اگر چهارچرخه یا کالسکه ای کوچک در انبار دارید، این چهارچرخه را که اکنون به وسیله ای بدون کاربرد تبدیل شده است از انباری خارج و آن را با مجموعه ای از گل های شاد و رنگی باغ پر کنید و با قرار دادن چند گلدان و آبپاشی روی آن، منظره پاسیو را به سبکی کلاسیک تزئین کنید.

– از جعبه های گل در پاسیوی خود استفاده کنید. گلدان ها چه فلزی باشند، چه چوبی، نقش بسزا در زیباسازی پاسیو دارند، اما جعبه ها بهترین وسیله برای نشان دادن گل های کوچک مورد علاقه شما کنار هم هستند. گلدان ها با تنوع طرح و رنگ خود و متناسب با سلیقه شما، نقشی مهم در به تصویر کشیدن زیبایی های شما دارند.

– آتشدان یا منقل بسازید. معمولا شب  زمان گرد هم آمدن اهل خانه و بچه ها دور آتش است که البته تجربه ای بسیار لذت بخش است. آتشدان وسیله ای مناسب برای تهیه سیب زمینی دودی است که خوردن آن در فضای باز حال و هوایی خاص دارد. آتشدان خود را می توانید از قطعات سنگ تخت یا تخته سنگ های کوچک بسازید.

– از گوش دادن به موسیقی در پاسیو لذت ببرید. زنگ ها و ناقوس ها با وجود سنتی بودن، همچنان در تزئین فضای بیرون خانه استفاده می شوند. با آویزهای تزئینی که با وزش باد به صدا درمی آیند و معمولا از بامبو، چوب درخت ساج یا استیل ضد زنگ ساخته می شوند، از صدای موسیقی باد لذت ببرید.

– بین سنگ های پاسیو، گل های مقاوم و زیبا بکارید. لبه ها، گوشه ها و شکاف های بین سنگ های پاسیو را می توانید با گیاهان گوشتی مقاوم و پایدار در مقابل کم آبی ماند گیاه Sedum بپوشانید.

سعی کنید که در ساخت پاسیو از خطوط منحنی استفاده کنید. هرگز پاسیوی خود را به شکل چهارگوش و منظم نسازید. ساخت پاسیو با خطوط منحنی آرام بخش تر، جذاب تر و غیر رسمی تر خواهد بود.

منبع: مجله منزل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.