ایده های هوشمندانه برای دکوراسیون هال (۱)

۱۲ تیرماه ۱۳،

  برترین ها: با ایده های که در ادامه مطلب خواهید خواند و عکس های آنها می توانید به سادگی اتاق نشیمن خود را به زیباترین شکل ممکن تغییر دکوراسیون بدهید.
تشکیل جزیره

فضاهای عریض و پهن خانه که خالی دیده می شوند را با کمک مبلمان و کاناپه پر کنید. برای این منظور، بهتر است مبل و صندلی ها را در کنار هم در وسط اتاق قرار دهید تا فضای وسط را پر کنند و حالت دوستانه تری هم داشته باشند. زیر مبلمان حتما یک قالیچه پهن و فرمی شبیه جزیره زیبا ایجاد کنید.

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن (1)


بیان زیبایی

اتاق های نشیمن بسیار ساده که رنگ های خنثی هم دارند را می توان با چند ترفند ساده، جذاب و چشم‌نواز جلوه داد. به طور مثال، با نصب یک آینه به شکل خورشید می توانید گرمای تیغ آفتاب را به فضا منتقل کنید. یا وقتی مبلمان رنگ خنثی دارند و بی طرح می باشند، با یک قالیچه بولد و طرح‌دار این سادگی بی روح را از بین ببرید. یا حتی یک رومیزی یا پتوی کنار مبل ساده و به طور مثال صورتی رنگ هم می تواند هویت تازه ای به اتاق ببخشد.

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن (1)


تنوع طلبی

اگر جزو اشخاصی می باشند که دوست دارند هر چند وقت یکبار دکور اتاق را تغییر دهند، باید رنگ دیوار، مبل و قالیچه را خنثی انتخاب کنید تا با ایده های مختلف شما جور در بیایند. به طور مثال، در عکسی که می بینید، رنگ های فیروزه ای و نارنجی رنگ های بولد این اتاق خنثی می باشند که با گذشت زمان و تغییر سلیقه صاحبخانه می توان به راحتی آنها را تغییر داد. این رنگ ها در کوسن و میز و گلدان استفاده شده اند که به راحتی قابل عوض کردن می باشند.

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن (1)


رنگ های لطیف

رنگ های آبی و صورتی فقط برای اتاق خواب کودکان نیست. این رنگ ها را می توانید با ترکیب قهوه ای پررنگ یا قهوه ای سوخته در اتاق نشیمن هم استفاده کنید. به طور مثال، این کوسن های خالدار صورتی نمای جالب و ساده ای به اتاق بخشیده اند.

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن (1)


الهام از حیوانات

می توانید از طرح پوست حیواناتی همچون ببر، پلنگ یا حتی گورخر برای طراحی اتاق نشیمن الهام بگیرید. به طور مثال، در این اتاق کوسن ها و حتی میز پیش دستی وسط با الهام از گورخر با رنگ آبی و سفید انتخاب شده اند. این تفاوت رنگ – با اینکه بسیار هم پررنگ نیست – اما سبب ایجاد تضاد شده است.

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن (1)


اطراف شومینه

شومینه بهترین مکان برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده است. در اتاق های نشیمنی که همه وسایل با رنگ های خنثی همچون سفید، بژ یا … تزئین شده است باید یک کنتراست اساسی ایجاد کنید تا فضا سرد و بی رنگ و رو نباشد. در این اتاق شومینه و گرمای طبیعی آتش، حس گرما و میز پیش دستی عثمانی وسط و عسلی های تیره، تضاد لازمه را ایجاد کرده و اتاق را از بی حالی نجات داده اند.

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن (1)


استفاده از رنگ

اتاق های کوچک خانه را  می توانید با کمک رنگ های گرم و گیرا با هم جفت کنید. به زبان ساده تر، با توجه به عکس می بینید که به طور مثال رنگ نارنجی رنگ اصلی اتاق نشیمن پشتی است اما در اتاق جلویی به عنوان رنگ تاکیدی استفاده شده است. یا اگر توجه کنید روی همه صندلی ها و مبلمان این دو اتاق انواع بالشتک و کوسن های رنگی استفاده شده است که دو اتاق را به هم ربط می دهند.

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن (1)


کنتراست رنگی

اگر به هر سببی تمایل به رنگ کردن دیوار ندارید یا مستاجر میباشید و اجازه این کار را ندارید، با کمک رنگی متضاد خانه را از رنگ پریدگی نجات دهید. رنگ دیوار بیشتر خانه های ما ایرانی ها سفید است. برای فرار از این رنگ دایمی و تکراری می توانید کوسن، پرده، قالیچه و حتی وسایل دکوری را از رنگ دیگری انتخاب کنید. همچنین می توانید میز پیش دستی، عسلی یا وسایل چوبی دیگر را تیره انتخاب کنید تا کنتراست بسیاری با رنگ های روشن داشته باشند.

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن (1)


سفیدی محض

همه اتاق های سفید به نوعی تاکید یا شخصیت پردازی نیاز دارند. به طور مثال استفاده از رنگ های قرمز یا آبی روی کوسن ها می تواند تا حدی به این سپیدگرفتگی تعادل ببخشد. همان طور که در بالا هم ذکر کردیم، انتخاب رنگ تیره برای وسایل چوبی بهترین ترفند برای روح بخشیدن به خانه است.

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن (1)


نزدیک و دوستانه

زیرزمین های کوچک با سقف های کوتاه را  می توان به یک سوئیت راحت و صمیمی تبدیل کرد. دیوارها را با رنگ روشن همچون کرم نقاشی کنید تا مثل غار تیره و دلگیر به نظر نرسد. کوسن ها را به رنگ های روشن و گرم و کاناپه را بزرگ و نرم انتخاب کنید تا صمیمانه باشد.

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن (1)


چیدمان هوشمندانه

چیدمان اتاق های نشیمن باریک از اتاق ها بزرگ و مربعی دشوار تر است. اما دکور این اتاق ها هم قلق دارد. باید سعی کنید مبل بزرگ را پشت به دیوار بگذارید و صندلی ها یا مبل های تک نفره را در دو طرف آن بچینید. البته در دو انتهای مبل بزرگ، عسلی ها را بگذارید و تا حد امکان وسایل تزئینی ساده و خلوت انتخاب کنید تا فضا به هم ریخته و شلوغ دیده نشود. در این نوع اتاق ها باید قرینه سازی را اولویت چیدمان خود قرار دهید. وقتی همه وسایل متقارن چیده می شوند، فضا، منظم تر و زیباتر دیده می گردد.

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن (1)


ساده و ابتدایی

اتاق های نشیمن کوچک را فقط با وسایل اصلی همچون مبلمان، میز پیش دستی، عسلی ها و … پر کنید. تا حد امکان از وسایل اضافه که سبب خفه شدن اتاق می شوند، پرهیز کنید. در این اتاق در کنار مبلمان ساده و سفید که خنثی می باشند، یک فرش ایرانی انتخاب شده است تا کنتراست لازمه را ایجاد کند. حتی رنگ آبی به کار رفته برای رومیزی یا کوسن ها هم اتاق را از خنثی بودن خارج آورده اند.

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن (1)


توهم بینایی

با انتخاب  مبلمان و وسایل مناسب، اتاق های نشیمن کوچک را از شلوغی و به هم ریختگی دور کنید. به طور مثال، صندلی های استیل یا میز پیش دستی که زیر آن باز است سبب می شوند تا اتاق بزرگ تر دیده شود. هر چه وسایل تزئینی ساده تر باشند، اتاق نیز بزرگ تر و دلبازتر به نظر می رسد.

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن (1)


بهشت کودکان

اگر فرزند دارید باید در دکور خانه به آنها نیز توجه داشته باشید. بچه ها هم در اتاق نشیمن استراحت و بازی می کنند. پس می توانید رنگ سرد دیوار را با انواع وسایل رنگارنگ و کودکانه خنثی کنید و زیبایی کودکانه ای به فضا ببخشید. برای تاکید بیشتر بر نیاز کودکان، سبد کتاب و اسباب بازی های آنها را نیز جزو دکور خانه به حساب بیاورید و در گوشه اتاق بگذارید.

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن (1)


گیرا و جذاب

دیوارهای تیره با گچ بری های سفید به فضای اتاق جذابیت خیره کننده ای می بخشند. در این اتاق نشیمن، دیوارها به رنگ قهوه ای سوخته انتخاب شده اند که در تضاد با گچ بری های سفید سقف و شومینه، بسیار خودنمایی می کنند.  مبلمان کلاسیک هم به این جذابیت افزوده اند.

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن (1)


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ثریا:

    ممنون
    جالب بود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.