ایراندوست : اردن و فلسطین را می شناسم اما شناختی از تاجیکستان ندارم

به گزارش ایرنا، نخستین مرحله مسابقات قهرمانی فوتبال دختران جوان اسیا با حضور تیم های ایران ، اردن ، تاجیکستان و فلسطین مهرماه به میزبانی اردن برگزار خواهد شد.

مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا آذر ماه برگزار خواهد شد اما هنوز کنفدراسیون آسیا نام کشور میزبان را اعلام نکرده است.

‘مریم ایراندوست ‘ در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: ۳۴ نفر از مجموع ۴۰ نفرانتخاب شده توسط کمیته استعداد یابی به اردوی تیم دعوت شده اند تا از ۲۳ تا ۲۸ اردیبهشت ماه در محل کمپ های تیم ملی به تمرین بپردازند.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد این بازیکنان همان بازیکنانی هستند که در المپیک سنگاپور همراهی شان کردم و اکنون برای تیم جوانان به اردوی تیم ملی دعوت شده اند و تقریبا توانایی هایشان برای ما شناخته شده است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال زنان ایران افزود: بازیکنان دعوت شده به اردو توانایی های خوبی دارند و امیدوارم در سه ماه باقی مانده تا مسابقات بتوانیم به لحاظ فنی و جسمانی آنان را به آمادگی مطلوب نزدیک کنیم.

وی اضافه کرد: من پیش تر به فدراسیون اعلام کردم ارتقا فوتبال زنان ایران نیازمند یک برنامه ریزی منسجم و پنج ساله است زیرا در رده های پایه رقابتهای لیگ چندان قوی و منسجم برگزار نمی شود و از طرفی این فوتبالیست های جوان و نوجوان در شهرستان به زمین چمن مناسب دسترسی ندارند.

سرمربی تیم فوتبال دختران جوان خاطر نشان کرد: بنابراین فدراسیون باید برای حمایت از تیم ملی و پشتوانه سازی برای این تیم، بازیکنان مستعد و توانمند شهرستانی را زیر پوشش مستقیم خود داشته باشد و زمینه را برای تمرین و بدنسازی تخصصی آنان فراهم کند.

وی درادامه به اهمیت مسابقات تدارکاتی برای تیم فوتبال دختران اشاره کرد و گفت: امیدوارم فدراسیون به منظور افزایش توان تیم برای حضور قدرتمندانه در اردن حداقل یک اردوی تدارکاتی برای بازیکنان فراهم کند تا ضمن آشنایی با میادین خارجی ، نقاط ضعف بازیکنان شناسایی مشخص و مرتفع شود.

نادیا شمسی، مریم رهیده، ساناز قدیرزاده، رویا کلاتی، ویدا نریمانی، غزاله اله بخشی، صابره رحمانی، راضیه احمدی، پریوش باقری، شهین افلاکی، نیلوفر حسن پور، فرزانه مهبودی، مهدیه آمیغی، مهسا درویشی، مریم رحیمی، کوثر کمالی، بهاره نصیری، زهرا کورآوند، سارا ظهرابی نیا، فرشته خسروی، سمانه قاشیه، سمیرا قاشیه، یاسمن پاکجو، آیناز فلاح، طنین نراقی، فاطمه خلج، فاطمه اردستانی، افروز کربکندی، مهسا کحالی، بهناز طاهر خانی، زینب شمس، مریم نامی، سرشین کمانگر، نازنین دیلمی نفرات دعوت شده به این اردوی یک هفته ای هستند.

ایراندوست در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال زنان نیز گفت: فدراسیون در حال بررسی عملکرد چند مربی خارجی است و تا بتواند تیم را برای حضور در مسابقات فوتبال ۲۰۲۴ قهرمانی آسیا آماده کند.

ایراندوست افزود: با توجه به پایان مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان در بهمن ماه و مساله افت بدنی بازیکنان ، من برنامه ای شش ماهه از بهمن تا مردادماه برای تیم ملی تنظیم کرده و در اختیارفدراسیون قرار دادم تا بازیکنان با پیگیری این تمرینات از فرم بدنی و آمادگی تکنیکی ایجاد شده فاصله نگیرند.

وی ادامه داد: اجرای این برنامه یا هر برنامه دیگری در مورد تیم ملی بستگی به سیاست های فدراسیون دارد و من امیدوارم در هر شرایطی برنامه اردو و تمرینات تیم ملی به صورت مستمر پیگیری شود تا تیم با مشکل دست کم افت بدنی مواجه نشود.

۱۸۲۸**۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۶۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.