ایرانسل با بیش از ۸۲ درصد پوشش جمعیتی، ۴۰ میلیون مشترک و بیش از ۴۶ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل ایرانسل گفت: ایرانسل با برخورداری از ۴۰ میلیون مشترک تلفن همراه، ۴۶٫۱ درصد از سهم بازار تلفن همراه کشور را در اختیار دارد.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، مدیرعامل ایرانسل در همایش رسانه ای سالیانه این شرکت گفته بود: پوشش جمعیتی ایرانسل در سال هشتم قراردادی باید ۷۴٫۲۹ درصد باشد اما با عبور از سطح تعهدات اکنون ۸۲٫۵۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش ایرانسل قرار دارند.
 
دزفولی اظهار داشت: متوسط نرخ قطعی مکالمات براساس تعهدات پروانه در سال هفتم قراردادی باید ۱٫۵ درصد و در سال هشتم باید یک درصد باشد اما وضعیت فعلی شبکه ۰٫۷۷ درصد است و نرخ موفق انتقال تماس ۹۸٫۲ درصد است.
 
وی افزود: ۹۸٫۵ درصد پوشش دیتا در مناطق تحت پوشش شبکه تلفن همراه ایرانسل با فناوری EDGE است که حداکثر سرعت فعلی آن ۲۲۰ کیلوبیت بر ثانیه و متوسط سرعت تجربه شده توسط مشترکین بیش از ۱۰۰ کیلوبیت بر ثانیه است.
 
دزفولی گفت: این اپراتور در طی هفت سال قبل بیش از ۴۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و بکارگیری حدود دو هزار نفر در سراسر کشور با اشتغال‌زایی مستقیم، اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر در شبکه برون‌سپاری شده فنی، فروش و پشتیبانی با اشتغال‌زایی غیرمستقیم، بکارگیری بیش از ۳۰۰ شرکت همکار در زمینه‌های فنی، مهندسی و خدماتی، بکارگیری بیش از ۱۸ شرکت در زمینه تامین محتوا، بکارگیری بیش از ۲۰ شرکت در حوزه توزیع و فروش و تعامل با کلیه بانک‌های کشور از دستاوردهای ایرانسل است.
 
وی گفت: رومینگ سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل را با ۴۲۰ اپراتور دنیا در ۱۵۶ کشور، رومینگ سیم‌کارت‌های اعتباری با ۱۶۸اپراتور دنیا در ۷۵ کشور، رومینگ دیتا با ۳۰۱ اپراتور دنیا در ۱۱۵ کشور، امکان استفاده از کارت شارژ اپراتور مقصد و امکان استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانسل در طول ۲۱ خط پرواز بین‌المللی  برای اولین بار در کشور از دیگر دستاوردهای ایرانسل به شمار می‌رود.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.