ایرانسل ۱٫۲میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرده است

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مدیر عامل ایرانسل با اشاره به جذب ۱٫۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی توسط این شرکت گفت: ایرانسل الگوی موفقی در زمینه جذب سرمایه خارجی است و هیچ پروژه ای در کشور ، این حجم سرمایه خارجی جذب نکرده است .
 
ایرانسل ۱٫۲میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرده است
به گزارش ایرنا، ˈعلیرضا قلمبردزفولی ˈ شامگاه یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفتمین سالگرد راه اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل در کشور ، برگزار شد ، افزود: جذب این میزان سرمایه گذاری خارجی حاصل شراکت با شرکت MTN افریقای جنوبی است که ۴۹ درصد سهام ایرانسل متعلق به این شرکت است .
 
وی در مورد مشکل خروج ارز توسط شرکت MTN گفت: به سبب تحریم های بانکی در زمینه نقل و انتقال ارز مشکل داریم که این موضوع توسط بانک مرکزی در حال پیگیری است .
 
وی در خصوص درآمدهای ایرانسل در سال جاری و تاثیر تحریم های اقتصادی و نوسانات نرخ ارز بر درآمدهای این شرکت گفت: اجازه بدهید اعلام میزان درآمدهای سال ایرانسل را به فرصت دیگری واگذار کنیم ولی هزینه های این شرکت در سال قبل افزایش یافته است که به طور طبیعی بر درآمدها اثر دارد.
 
راه اندازی ۱۵ سرویس تازه در یکسال اخیر
دزفولی در مورد عملکرد یکسال اخیر ایرانسل گفت: افزایش ترافیک دیتا به میزان ۱۰۰درصد در مقایسه با سال قبل برای سومین سال متوالی ، افزایش ۱۳ برابری سهم فروش الکترونیک و ارایه متنوع ترین و مقرون به صرفه ترین تعرفه در کشور حاصل تلاش این اپراتور در یکسال اخیر است .
 
وی افزود: در یکسال اخیر ۱۵ سرویس تازه از جمله سرویس اطلاعات شهری ، نانو سیم ، اعلام دسترسی ، پیامک صوتی و امکان ضبط و ارسال پیام تا ۶۰ ثانیه راه اندازی شده است.
 
وی با اشاره به این که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در خرداد ماه سال جاری ، ایرانسل را بعنوان اپراتور برتر کشور معرفی کرد ، افزود: ایرانسل یکی از ۱۰ شرکت پیشرو در میان ۱۰۰ شرکت برتر کشور در سال ۱۳۹۰ بود.
 
درآمد ۱۳۸ هزار میلیارد ریالی دولت از محل فعالیت ایرانسل 
دزفولی سهم ایرانسل از بازار تلفن همراه را ۴۶٫۱ درصد عنوان کرد و افزود: کل درآمد دولت از محل راه اندازی ایرانسل ظرف هفت سال اخیر ۱۳۸ هزار میلیارد ریال است که ۸۵ هزار میلیارد ریال آن مستقیم به دولت پرداخت شده است .
 
وی افزود: ایرانسل در این هفت سال بیش از ۴۲ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده و با ۳۰۰ شرک در زمینه فنی ، مهندسی و خدماتی همکاری دارد .
 
مدیر عامل ایرانسل در ادامه افزود: ۲۲ هزار کیلومتر از جاده های اصلی کشور تحت پوشش شبکه ایرانسل قرار داد و پوشش جمعیتی این اپراتور نیز به ۸۲٫۵ درصد رسیده است.
 
وی میانگین نرخ قطعی مکالمات ایرانسل را در حال حاضر کمتر از یک درصد و به میزان ۰٫۷۷ درصد اعلام کرد.
 
دزفولی در مورد ارتباطات بین الملل شبکه ایرانسل گفت: ایرانسل با ۴۲۰ اپراتور دنیا قرارداد رومینگ دارد ، همچنین امکان استفاده از سیم کارت های ایرانسل در طول ۲۱ خط پرواز بین المللی فراهم شده است.
 
مدیرعامل ایرانسل تعداد مشترکان وایمکس ایرانسل را ۴۲۰ هزار مشترک عنوان کرد و افزود: بیشترین پایگاه اینترنتی وایمکس در کشور متعلق به ایرانسل است و ۳۵ شهر کشور تحت پوشش شبکه وایمکس این اپراتور قرار دارد.
 
تشعشعات پایگاه اینترنتی های ایرانسل بهتر از استانداردهای جهانی است 
میر عامل ایرانسل درمورد میزان تشعشات پایگاه اینترنتی های ایرانسل گفت: اندازه گیری تشعشات پایگاه اینترنتی های ایرانسل بوسیله سازمان انرژی اتمی ایران انجام می گیرد و میزان تشعشعات این پایگاه اینترنتی ها بطور متوسط بین یک صدم تا یک پانصدم استانداردهای بین المللی است .
 
جلسه با پلیس فتا در مورد سیم کارت های فعال 
دزفولی در مورد سیم کارت های فعال ایرانسل که در بازار به فروش می رسد ، گفت: درشبکه ایرانسل سیم کارت فعالی که مالک نداشته باشد ، وجود ندارد ، مگر اینکه تقلبی از سوی بعضی نمایندگی ها صورت گیرد.
 
وی افزود: با پلیس فتا در مورد سیم کارت های فعال جلسه داشتیم و اعلام کردیم که هر روشی را که پلیس پیشنهاد کند ، حاضریم عملی کنیم .
 
دزفولی گفت: این پدیده ای است که در کشور ایجاد شده و منحصر به ایرانسل نیست و تا زمانی که پلیس و دستگاه قضائیه وارد نشود، قابل حل نیست .
 
میزان بدهی مخابرات به ایرانسل بابت اینتر کانکشن ۶۴۰ میلیارد تومان است
دزفولی در خصوص ادعای مخابرات مبنی بر زیان ده بودن اینترکانکشن ( خدمات متقابل ) با ایرانسل ، اظهار داشت : مخابرات از بابت اینترکانکشن با ایرانسل ، زیان و ضرر ندارد و از مجموع یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی مخابرات به ایرانسل بابت اینترکانکشن ، این شرکت تاکنون یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است .
 
وی میزان بدهی سنواتی مخابرات به ایرانسل بابت اینترکانکشن را ۶۴۰ میلیارد تومان تومان اعلام کرد.
 
در این نشست خبری همچنین از هفت سرویس تازه ایرانسل شامل سرویس جزیره هوشمند ، پورتال پیام رسانی پیشرفته ،سامانه ارتباط تعاملی ، سامانه جامع ارایه خدمات ، خدمات پیشرفته پیامک ، خدمات ابری و صدای پس زمینه رونمایی شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.