ایرانشهر بهار را چگونه سپری کرد؟

۰۱ تیرماه ۱۳،

با پایان فصل بهار و از اولین روزهای فصل تابستان،بیست و شش هزار و چهارصد پنجاه وپنج نفر از نمایش‌های تماشاخانه ی ایرانشهر و بیش از نود هزار نفر از پایگاه اینترنتی هنری این مجموعه دیدن کردند.

به گزارش هنرآنلاین، همزمان با پایان فصل بهار و از اولین روزهای فصل تابستان ۲۶۴۵۵ نفر از نمایش‌های صحنه‌ای تماشاخانه ایرانشهر دیدن کردند. در فصلی که گذشت تماشاخانه ایرانشهر علاوه بر اجرا های اعلام شده در این مجموعه، میزبان نمایشگاه عکس جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، نمایش نامه خوانی خانه تئاتر ایران، اجراههای نمایش خیابانی مربوط به جشنواره تئاتر دانشگاهی و همچنین جشنواره ۱۵ خرداد و برگزاری ۶ مراسم افتتاح نمایش با حضور هنرمندان نامی کشور، جشن های محیطی به مناسبت روز جهانی تئاتر و … نیز بوده است.

بر همین اساس، نمایش‌هایی چون «باغ آلبالو» به کارگردانی حسن معجونی، «قرار داد با مرگ» به کارگردانی داریوش مودبیان، «سه گانه اورنگ» کار محمد حاتمی «یرما» اثر علی رفیعی، «شام با دوستان» به کارگردانی آیدا کیخایی و «مرد بالشی» با کارگردانی مشترک محمد یعقوبی و آیدا کیخایی نیز از نمایش‌های اصلی تماشاخانه ایرانشهر است که در میان استقبال کم‌نظیر هنرمندان و مخاطبان به روی صحنه رفته‌اند.

سایت تماشاخانه ایرانشهر نیز در فصل بهار مورد استقبال و بازدید مخاطبان واقع شد و بیش از نود هزار نفر با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مجموعه ضمن اطلاع از مجموعه برنامه‌های فرهنگی و هنری این مجموعه از خبرها و گزارش‌های این پایگاه اینترنتی اطلاعات مورد نظر را کسب کردند.

این خبر می افزاید: از اول خرداد ماه امسال، نمایش های “یرما” علی رفیعی، “شام با دوستان” آیدا کیخایی و “مرد بالشی” محمد یعقوبی و آیدا کیخایی یک به یک در سالن های تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفته اند.

نمایش “یرما” نوشته فدریکو گارسیا لورکا و طراحی و کارگردانی علی رفیعی است که از اول خرداد اجراهای خود را آغاز کرده است، هر شب به جز شنبه ها ساعت ۲۰ در تالار استاد سمندریان اجرا می‌شود.

همچنین نمایش “شام با دوستان” به کارگردانی آیدا کیخایی از ششم خرداد ساعت ۱۸:۳۰ در تالار شماره یک ایرانشهر اجرا می گردد. دونالد مارگولیز نویسنده نمایش “شام با دوستان” و زهره جواهری مترجم این نمایشنامه است. نیکی کریمی، بهناز جعفری، احمد ساعتچیان و امیررضا دلاوری بازیگران نمایش “شام با دوستان” می باشند.

نمایش “مرد بالشی” نوشته مارتین مک‌ دونا کار مشترک محمد یعقوبی و آیدا کیخایی شامگاه ۳ خرداد ماه اجرای خود را در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است. نمایش “مرد بالشی” با حضور علی سرابی، پیام دهکردی، احمد مهرانفر و نوید محمدزاده ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۵۲/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.