ایرانیان در روز عید غدیر ۳ میلیارد پیامک ارسال کردند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مشترکان دو اپراتور تلفن همراه در بازه زمانی ۲۴ ساعته عید غدیر خم، نزدیک به ۳ میلیارد پیامک تبریک ارسال کردند.
 
به گزارش مهر، در بازه زمانی ۲۴ ساعته روز ۵ شنبه دوم آبان ماه مقارن با عید سعید غدیر خم، مشترکان دو اپراتور موبایل همراه اول و ایرانسل، در مجموع بالغ بر دو میلیارد و ۸۸۰ میلیون پیام کوتاه ارسال کردند.
 
تبادل یک میلیارد و ۳۹۴ میلیون پیامک در شبکه ایرانسل
 
اپراتور دوم تلفن همراه اعلام کرد: در بازه زمانی ۲۴ ساعته روز ۵ شنبه دوم آبان ۹۲ مجموعا یک میلیارد و ۳۹۴ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۶۷۹ پیامک در شبکه تلفن همراه ایرانسل تبادل شده است.
 
این اپراتور اعلام کرده که با عرضه خدماتی نظیر گروه همکلاسی، کانون هواداران، بسته های ترکیبی و طرح های تعرفه رنگی امکان کاهش هزینه پیامک تا ۷۵ ریال را برای مشترکان فراهم ساخته است.
 
ارسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون پیامک در شبکه همراه اول
 
اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران نیز اعلام کرد: همراه اولی ها، در بازه زمانی ۲۴ ساعته مقارن با عید غدیر، یک میلیارد و ۴۸۱ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۱۳۰ پیامک، ارسال داشتند که در این بازه زمانی پیامک های ارسالی با ضریب موفقیت ۹۷درصد به مقصد رسیده است.
 
شایان ذکر است که همراه اولیها که در خصوص میزان ترافیک عید غدیر خم در شبکه شان اطلاعیه ای صادر کرده اند در پایان این اطلاعیه با ادبیاتی غیرمعمول، تعریفی غیرفنی در خصوص تعاریف ترافیک پیامک ایفاد کرده اند. در این تعریف آمده است "اگر معیار اعلام آمار پیامک، پیامک مبادله شده و نه پیامک ارسال شده در شبکه باشد؛ در این صورت باید بدانیم که پیامک مشترک مبدأ با عبور از شبکه در اختیار مرکز پیامک قرار می گیرد، مرکز پیامک آن را به مشترک مقصد می فرستد و مرکز پیامک در ادامه، تایید دریافت توسط مشترک مقصد را در اختیار مشترک مبدا قرار می دهد. یعنی به ازای هر اقدام به ارسال پیامک توسط مشترک، سه پیامک در شبکه مبادله می شود که با این تعریف، همزمان با عید سعید غدیر، بیش از ۴٫۴ میلیارد پیامک در شبکه همراه اول مبادله شده است".
 
این در حالی است که در ابتدای همین اطلاعیه عدد ۱.۵ میلیارد بعنوان ترافیک پیامکی شبکه همراه اول در روز عید سعید غدیر خم مطرح شده بود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.