ایرانیان ربوده‌شده در لیبی به زودی آزاد خواهند شد

ایران > سیاست‌خارجی
“محمد یوسف المقریف” رئیس مجلس لیبی در گفت‌و‌گوی تلفنی با رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف شدید از حادثه ربوده شدن جمعی از کارکنان هلال احمر ایران در لیبی گفت:

شخصا این موضوع را پیگیری کرده و به زودی شاهد اخبار خوشحال کننده در این زمینه خواهیم بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر روز گذشته، در گفت‌و‌گویی تلفنی با همتای لیبیایی خود با تاکید بر حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از انقلاب مردم لیبی گفت: مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی برای تسهیل و تسریع در روند ارتباطات همه جانبه و برادرانه دو کشور حمایت می‌کند. 

علی لاریجانی در تماس تلفنی با  افزود: ایران برای کمک به روند بازسازی لیبی در عرصه‌های مختلف صنعتی، زیربنایی، اقتصادی و بهداشتی – درمانی آمادگی کامل دارد.

وی همچنین با اشاره به حادثه ربوده شدن جمعی از کارکنان هلال احمر کشورمان در لیبی که به دعوت هلال احمر به آن کشور سفر کرده بودند، خواستار کمک مسئولین این کشور برای آزادی هر چه سریع‌تر افراد ربوده شده گردید و افزود: دولت و ملت ایران با حساسیت و نگرانی اخبار مربوط به این حادثه را پیگیری کرده و امیدوار است با اقدام دولت لیبی افراد ربوده شده هر چه زودتر به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

بر اساس این گزارش ” محمد یوسف المقریف” رئیس مجلس لیبی نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی ضمن ابراز تاسف شدید از حادثه ربوده شدن جمعی از کارکنان هلال احمر ایران در لیبی گفت: شخصا این موضوع را پیگیری کرده و به زودی شاهد اخبار خوشحال کننده در این زمینه خواهیم بود.

وی افزود: دولت لیبی تمامی تمهیدات لازم را برای آزادی سریع‌تر اتباع ایرانی اندیشیده و با حساسیت این موضوع را پیگیری کرده است. همه این افراد سالم بوده و به زودی آزاد خواهند شد.

رئیس مجلس لیبی همچنین با بیان این که پارلمان لیبی اهتمام فراوانی برای توسعه همکاری‌های دوستانه با مجلس شورای اسلامی دارد، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران مشتاقانه تحولات مربوط ایران را پیگیری می‌کردیم.

وی خاطر نشان کرد:‌ امروز جمهوری اسلامی ایران دارای نقش ممتاز و پیشرو در عرصه‌های مختلف جهان اسلام و مناسبات بین‌المللی و منطقه‌ای است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.