ایرانیان مقیم لندن با زلزله زدگان آذربایجان شرقی ابراز همدردی کردند

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، عده ای از ایرانیان با ابراز ناراحتی از کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان ما در زلزله عصر دیروز، گفتند: اینجا دور از وطن با شنیدن اینگونه اخبار واقعا شوکه می شویم خصوصا اینکه به واسطه دوری از کشورمان کمک مستقیمی از دست ما بر نمی آید.

کرمی از ایرانیانی که در لندن دوره کارشناسی رایانه را می گذراند در این خصوص گفت: ما در اینجا و در دیار غربت مشکلات زیادی داریم، اما شنیدن خبر درگذشت صدها نفر از عزیزان هموطن بر اثر زلزله بسیار ناراحت کننده است .

وی افزود : ما در انتظار اعلام راه های ارسال کمک برای هموطنان خسارت دیده ناشی از زلزله هستیم و در صورتی که مسوولان بتوانند چاره ای برای این کار پیدا کننند مطمئنا خیلی از ایرانیان مقیم انگلیس در کمک مالی به زلزله زدگان مشارکت خواهند کرد.

سعید بیگی از هموطنان آذری مقیم لندن نیز گفت: امیدوارم مسوولان بتوانند هرچه سریعتر به وضعیت همه مجروحان و آسیب دیدگان رسیدگی کنند.

وی افزود : در اوج مدال آوری ورزشکاران المپیکی ما خبر زلزله همه چیز را تحت الشعاع قرار داد و ما الان بیش از هر چیزی اخبار زلزله را دنبال می کنیم.

امید محمدی از پزشکان مقیم لندن نیز در گفت و گویی اعلام کرد : امیدوارم که ابعاد مساله از این که اعلام شده بیشتر نشود و سریعا به مصدومیت ها رسیدگی شود.

وی افزود : بسیاری از مسایل زلزله به زمان پس از آن برمی گردد و مدیریت پس از زلزله می تواند بسیار اثر گذار باشد البته من می دانم که ایران از نظر پزشکی و امدادی دارای تجربیات ارزنده و تجهیزات پیشرفته ای است و مشکلی از نظر تخصصی ندارد.

محمدی گفت: تحریمها مانع از آن می شود که بتوانیم کمکهای خود را اعم از مالی و تجهیزاتی به ایران ارسال کنیم اما تمام ایرانیان خارج از کشور در این گونه موارد آماده مشارکت هستند.

اروپام**۱۶۴۷**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۳۰۴۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.