ایرانی ها طی شش ماه،افزون بر یک میلیون واحد خون اهدا کردند

ˈمهتاب مقصود لوˈ مدیر آموزش ،جذب و حفظ اهداکنندگان سازمان انتقال خون کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اهدای خون در شش ماه نخست امسال ۴/۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تهران بیشترین آمار اهدا کنندگان را دارد، اظهار داشت : بیش از ۲۰۰ هزار واحد اهدایی خون مربوط به داوطلبان نوعدوست تهرانی است.

مقصود لو تصریح کرد: همچنین بیشترین گروه خونی اهدا شده با ۳۴ درصد ، Oمثبت و کمترین گروه خونی با هفت درصد AB مثبت است.

این مقام مسوول در سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه اهدای خون مزایای فراوانی برای سلامت اهداءکننده دارد، گفت: یکی از مهم ترین فواید اهدای خون این است که فرد می تواند از وضعیت سلامتی خود مطلع شود.

وی افزود:سازمان انتقال خون،آزمایش های متعددی از جمله اچ آی وی ( ایدز) و هپاتیت B و C در مورد خون های اهدا شده انجام می دهد و اهدا کننده در واقع نتیجه آزمایش کاملی از بیماری های احتمالی را در مورد خون خود مشاهده خواهد کرد.

مقصودلو گفت : خون های اهدا شده طی دو مرحله در آزمایشگاه های مجهز و بدون خطا مورد بررسی قرار می گیرد تا اگر فردی بیماری هایی مانند اچ آی وی مثبت و هپاتیت داشت، سریعا مشخص شود و کیت های آزمایشگاه بسیار دقیق و کمتر از یک ماه این بیماری ها را تشخیص می دهد.

اجتمام **۹۰۲۲ ۱۵۶۸ ۱۵۶۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.