ایرانی ها می گویند، اردوغان تقیه کرده! / سفر لاریجانی به ترکیه، یک ژست سیاسی بود!

۰۷م آذر ،

به باور مقام‌های ایران، اردوغان دربارهٔ‌ی مسئله‌ی استقرار موشک‌های پاتریوت “تقیه” کرده و ابتدا قاطعانه این موضوع را رد کرده اما بعدا موافقت خود را با استقرار موشک‌های پاتریوت اعلام کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رفعت باللی تحلیلگر ترکیه ای در پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی “اولوسال کانال” ترکیه ضمن اشاره به سفر لاریجانی به ترکیه تاکید می‌کند، سفر لاریجانی به دمشق و بیروت بیشتر شبیه به یک ژست سیاسی بوده است!

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، او که ظاهراً برای اردوغان ،وزن سیاسی بیش از حدی قائل است، هدف اصلی لاریجانی در این سفرها را دیدار با اردوغان می داند!

لاریجانی به قول این تحلیل‌گر ترک تنها به تائید کردن وضعیت موجود بسنده کرده است.

وی همچنین می‌نویسد: «به باور مقام‌های ایران، اردوغان دربارهٔ‌ی مسئله‌ی استقرار موشک‌های پاتریوت “تقیه” کرده و ابتدا قاطعانه این موضوع را رد کرده اما بعدا موافقت خود را با استقرار موشک‌های پاتریوت اعلام کرده است.

قابل ذکر است، رجب طیب اردوغان، اول وزیر این کشور چند روز پیش گفت: بدنبال اقداماتی که ما برای حفاظت از مرزهای‌ خود انجام می‌دهیم کسی نباید به دنبال یک هدف و معنای دیگری باشد. ما با هدف دفاع از خود مجبور به استقرار موشک‌های پاتریوت هستیم. ناتو وظیفه دارد از ترکیه دفاع کند.»

حمله به ایران در زمان سفر لاریجانی

از سوی دیگر، مقام‌های ترکیه تشدید حملات حزب کارگران کردستان ترکیه، پ ک ک را نیز تهدید امنیت این کشور تلقی می‌کنند. در این رابطه ادریس نعیم شاهین، وزیر کشور ترکیه، در زمان حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران در استانبول، در حملات شدیدالحنی ایران را به حمایت از حزب کارگران کردستان ترکیه متهم کرد.

وی در مصاحبه‌ای که به صورت زنده از کانال تی ار تی ، تلویزیون دولتی ترکیه پخش می‌شد، اظهارداشت: «ما اطلاع داریم که ایران به گروه تروریستی پ ک ک کمک می‌کند و اعضای این گروه که در شیندنلی و یوکسک اوبا مجروح شدند در بیمارستان‌های ایران درمان می‌شوند.»


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.