ایرانی ها چه سنی گواهینامه می‌گیرند؟

رئیس پلیس راهور کشور گفت: میانگین سنی زنان برای دریافت گواهینامه ۲۷ و مردان ۲۶ سال است.

خبرآنلاین: سردار اسکندر مومنی، در حاشیه سومین کنفرانس بین المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای در مورد تغییر گواهینامه‌ها نیز گفت: تغییرات اساسی در آموزش داریم ضمن اینکه مدت اعتبار گواهینامه‌ها بر اساس شرایط سنی افراد تعیین می‌شود.

وی استفاده از سیستم‌های هوشمند و کنترل الکترونیکی امروز یک ضرورت دانست و گفت: دیگر امکان کنترل فیزیکی جاده‌ها وجود ندارد. در هر منطقه‌ای که سیستم‌های هوشمند نصب شده است با کاهش تخلفات و بهبود رفتار رانندگان مواجه بودیم. به عنوان مثال در جاده تهران – مشهد میزان تخلفات در هنگام نصب دوربین‌ها ۴ درصد بود اما میزان تخلفات امروز به ۴ دهم درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی امسال ۲۲۰۰ کیلومتر از جاده‌ها نیز تحت پوشش دوربین قرار می‌گیرند. در گذشته دوربین‌ها به صورت آفلاین و مجزا بودند اما امروز به صورت یکپارچه فعال هستند. هم اکنون ۴۰ درصد جاده‌ها به صورت هوشمند کنترل می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد افزایش ایمنی خودرو‌ها گفت: برای کاهش تلفات رانندگی دیگر یک مولفه کافی نیست و همه مولفه‌ها باید در نظر گرفته شود. ایمنی خودرو‌ها هم باید همپای سایر مولفه‌ها پیش رود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.