ایران آماده کمک به AFC در خصوص مسایل آموزشی و پژوهشی است

به گزارش ایرنا از فدراسیون فوتبال، ‘مهدی محمدنبی’ این موضوع را در نشست امروز (دوشنبه) با ‘علی تارقلی زاده’ رییس کمیته فوتسال و عضو کمیته فنی AFC و ‘توماس جیمز سلبی’ رییس کمیته فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص مسایل مختلف فنی و آموزشی بیان کرد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه متاسفانه تقسیم بندی مناسبی در خصوص مسایل آموزشی و فنی به لحاظ کشورهای عضو AFC انجام نشده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم ایران به عنوان یکی از مهم ترین بخش های فنی آسیا انتخاب شود و بتواند حضور پر رنگ تری داشته باشد.

محمدنبی افزود: در آسیا چهار کشور ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و ایران به لحاظ فوتبال دارای بیشترین سابقه و فعالیت هستند که به طور حتم کنفدراسیون فوتبال آسیا می تواند با استفاده از توانایی آنها به رشد فوتبال این قاره و سایر کشورهای عضو آن کمک کند.

وی پیشنهاد کرد: کمیته توسعه AFC همانند ‘فیفا’ تشکیل شود و با تقسیم بندی کشورهای عضو به چهار یا پنج منطقه در آسیا و سپردن مسوولیت هر بخش به یکی از کشورهای صاحب فوتبال بتواند زمینه ساز توسعه فوتبال آسیا شود.

در پایان این نشست، دو عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا به همراه دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران، از قسمت های مختلف فدراسیون فوتبال دیدن کردند.

‘جیمز سلبی’ و ‘علی تارقلی زاده’ به دنبال نامه ای به فدراسیون فوتبال در خصوص مسایل آموزشی و انتخاب ایران به عنوان یکی از مراکز پژوهشی و آموزشی توسط AFC به ایران آمدند.

ورزشی. ** ۷۵۳۷ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۱۲۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.