ایران از ایزوتوپ ها فقط برای حفظ سلامتی مردم استفاده می کند

‘ رجب آکداغ ‘ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدیدهای خود از مراکز تولید ایزوتوپ ایران افزود: ترکیه بر استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته ای تاکید دارد.

وی گفت: در سفری که در سال ۲۰۱۰ به ایران داشتیم یک موافقتنامه همکاری در زمینه های آموزش پزشکی و علوم پزشکی بین دو کشور به امضا رسید.

وی با بیان اینکه در خصوص مسایل سلامت و بهداشت کارهای ارزنده ای در ایران انجام شده اظهار کرد: دو وزارت خانه با تبادل هیات های تخصصی خود در زمینه های کاری مختلف سلامت با یکدیگر همکاری می کنند.

آکداغ با اشاره به اینکه دو کشور می توانند در خصوص تبادل دارو و تجهیزات پزشکی نیز با یکدیگر همکاری کنند، تاکید کرد: ترکیه خواهان توسعه هرچه بیشتر مناسبات در زمینه بهداشت و سلامت با ایران است.

وی بر اهمیت فرایند روبه رشد و همه جانبه روابط دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه تاکید و خواستار توسعه هرچه بیشتر همکاری های دو کشور بزرگ منطقه در بخش های مختلف سلامت شد.

وی اظهار کرد: ایران و ترکیه دارای روابط عمیق تاریخی، فرهنگی هستند و بدون تردید روابط این دو کشور در کنار تاثیرات اقتصادی، از نظر ابعاد اجتماعی و فرهنگی نیز حایز اهمیت است.

وزیر بهداشت ترکیه با بیان اینکه اقدامات مهمی برای توسعه همکاری های ایران و ترکیه به اهتمام مسوولان دو کشور صورت گرفته است، گفت: برای تحقق اهداف تعیین شده نیازمند استفاده بیشتر از ظرفیت ها هستیم.

وی در خصوص ریزگردهایی که از کشور عراق وارد خاک کشورهای همجوار می شود، گفت: این ریزگردها تاکنون وارد ترکیه نشده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

۶۱۲۰/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۶۱۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.