ایران از تمام کشورها خواست استفاده از سلاح‌های شیمیایی در حلب را محکوم کنند

۱فروردین ۱۳،

ap-151.jpg

سفارت ایران در لاهه با انتشار یافتن بیانیه مطبوعاتی، استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه توسط گروه‌های مسلح مخالف را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران شدیدا اقدام گروه‌های مسلح مخالف در سوریه در استفاده از سلاح‌های شیمیایی در شهر حلب را محکوم می‌کند و مسوولیت چنین جنایاتی بر عهده کشورهایی است که از این گروه‌ها حمایت می‌کنند.

هم‌چنین در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران از تمام کشورها درخواست می‌کند تا این جنایت غیرانسانی را محکوم کنند و به مسوولیت خود در جهت جلوگیری از کاربرد سلاح‌های شیمیایی در آینده عمل کنند. جمهوری اسلامی ایران مکررا نسبت به احتمال استفاده از سلاح‌های شیمیایی اخطار داده بود و بر ضرورت اتخاذ اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه توسط کشورهای مربوط با هدف جلوگیری از دستیابی گروه‌های مسلح مخالف در سوریه به سلاح‌های شیمیایی تاکید کرده بود.

سفارت ایران در هلند اضافه کرده است: استفاده از سلاح‌های شیمیایی واقعه دردناکی است و ایران به عنوان بزرگ‌ترین قربانی کاربرد سلاح‌های شیمیایی در دوران معاصر به شدت استفاده از سلاح‌های شیمیایی از سوی این گروه‌های مسلح را محکوم و مسوولیت کشورهای مربوط را گوشزد می‌کند.

به گزارش ایسنا، این بیانیه می‌افزاید: سبب تاسف است که با وجود هنجارهای بین‌المللی از جمله کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی و اجرای آن در ۱۶ سال قبل همچنان سلاح‌های شیمیایی در درگیری‌ها استفاده می‌شود. در این راستا انجام تحقیق بی‌طرفانه و فنی نسبت به این جنایت و تامین‌کنندگان این سلاح‌ها برای تروریست‌ها در سوریه مورد انتظار جدی است.

مقر سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی که از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی بعد از سازمان ملل است در لاهه هلند قرار دارد و ایران که یکی از اعضای فعال این سازمان است بارها بر ضرورت منع گسترش سلاح‌های شیمیایی و امحای این سلاح‌ها تاکید کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.