ایران از سال آینده صادر کننده عمده بنزین خواهد بود

۱۲ام بهمن ،


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ،رستم قاسمی با اشاره به بهره برداری رسمی مرحله دوم از فاز سوم بنزین سازی پالایشگاه آبادان افزود: اتفاقات بزرگی در صنعت نفت کشور روی داده و راه اندازی این واحد از بنزین سازی پالایشگاه آبادان نیز یکی از آنهاست.

وی با اشاره به این که با تلاش های متخصصان ایرانی در راه اندازی این گونه پروژه ها یکی از حربه های دشمنان که موضوع بنزین بود، بی اثر شده است، تصریح کرد: پیشرفت

های صنعت نفت کشور سبب شده است تا مسیر تحریم ها را پشت سر بگذاریم.

وزیر نفت گفت: با تلاش متخصصان ایرانی کار بهینه سازی پالایشگاه های بندرعباس، تبریز و اصفهان نیز به سرعت در حال پیشرفت است و تا سال ۹۲ یا اوایل سال ۹۳ همه این طرح ها به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: با راه اندازی این مرحله از واحد بنزین سازی پالایشگاه آبادان نیاز کشور به واردات بنزین برطرف شده است و ایران تا سال ۹۲ جزو کشورهای صادر کننده این فرآورده مهم نفتی خواهد شد.

وزیر نفت با اشاره به تلاش های دولت در اجرای طرح های طرح مهر ماندگار گفت: تا پایان کار دولت بیش از ۸۰۰ طرح مهر ماندگار اجرا خواهد شد.

قاسمی افزود: طرح های طرح مهر ماندگار ابتکار بسیار عالی بود که از سوی دولت خدمتگزار به انجام رسید و با اجرای آن پروژه هایی که روند ساخت عادی دارد با شتاب بی نظیری در روند کاری به مرحله بهره برداری می رسد.

وزیر نفت ضمن قدردانی از تلاش متخصصان و نوآوران ایرانی در راه اندازی این بخش از صنعت نفت کشور در پالایشگاه آبادان از اعطای ۲۰۰ میلیارد ریال کمک به شهرداری آبادان برای توسعه و عمران این شهر خبرداد.

با افتتاح این مرحله از بنزین سازی روزانه دومیلیون لیتربنزین فوق سوپر با اکتان ۹۴ و ۹۵ به بالا به ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه آبادان به عنوان قدیمی ترین پالایشگاه کشور افزوده

شد که این رکورد تولید، ایران را در زمره کشورهای خودکفا در تولید سوخت جت، هواپیما و بالگرد خواهد رساند.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.