ایران از نظر رشد تولید ناخالص داخلی، دوم منطقه و هفدهم جهان است

‘احمد صادقی گلمکانی’ روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان افزود: بانک جهانی بر اساس آخرین آمارهایی که اعلام کرده گفته است که جمهوری اسلامی در تولید ناخالص داخلی رتبه دوم را در خاورمیانه و شمال آفریقا و رتبه هفدهم را در بین ۱۸۰ کشور جهان به خود اختصاص داده است.

وی ایران را کشوری ثروتمند معرفی کرد و گفت: این امر نشان می دهد ایران دارای ریشه اقتصادی و ظرفیت بالایی است.

وی گفت: صندوق بین المللی پول نیز در سال ۲۰۱۱ اعلام کرده بود تولید ناخالص داخلی ایران بر حسب برابری قدرت خرید به ۹۳۰ میلیارد دلار افزایش یافته و این تایید کننده رتبه هفدهم ایران در جهان است.

وی با بیان اینکه در یک فاصله ۳۰ ساله توانایی اقتصادی ایران هشت برابر شده است گفت: تولید ناخالص داخلی بر حسب قدرت خرید از ۱۱۴ میلیارد دلار در سال ۱۹۸۰ به ۹۳۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ رسیده است.

صادقی گلمکانی افزود: ایران از ظرفیت بالایی برخوردار است و از نظر علمی نیز جوانان ایران در سال های اخیر در جهان شگفتی ساز شده اند.

وی با اشاره به هفت محور تحول اقتصادی در کشور از اصلاح و تقویت قانون گمرک ایران خبر داد و گفت: با اجرای این قانون طرح گمرک نوین در کشور اجرایی می شود.

وی اصلاح قانون مالیات ها و نیز نظام بانکی را از دیگر برنامه ها در تحول اقتصادی خواند و افزود: اصلاح قانون مالیات ها در دست اقدام است و کارهای کارشناسی آن انجام شده و بزودی برای بررسی نهایی تقدیم دولت می شود.

گلمکانی با بیان اینکه کار کارشناسی اصلاح نظام بانکی نیز در دست اقدام است گفت: در شرایط فعلی به تعامل و همفکری و پشتکار بیشتر برای سازندگی کشور نیاز داریم و همه فکر و تلاش مسوولان باید معطوف به خدمت به مردم که تمام عزت ایرانی از آن مردم است باشد. ک/۲

۵۹۹/۶۰۸/۵۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۱۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.