ایران از هر مسئله‌ای که به نفع سوریه باشد حمایت می‌کند/ امضای یادداشت تفاهم میان ایران و اندونزی

۰۸خردادماه،

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هر مسئله‌ای که به نفع سوریه باشد جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت خواهد کرد و اینکه طرف‌های داخلی و خارجی کشور سوریه و کشورهایی که نظرات آن‌ها دارای اهمیت است باید در اجلاس حضور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “سید عباس عراقچی” سخنگوی وزارت امور خارجه، در حاشیه اجلاس بین‌المللی سوریه در تهران از امضای یادداشت تفاهم پنجمین نشست کمیته مشورتی سیاسی ایران و اندونزی توسط معاونان ورزای خارجه دو کشور خبر داد و اظهار داشت: کمیته مشورتی سیاسی دو جانبه‌ای با کشور اندونزی در روز قبل و امروز برگزار کرده‌ایم که در آن مشورت‌های سیاسی و همچنین گسترش روابط دو جانبه در ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: مقامات اندونزی روز قبل ملاقاتی را با “علی اکبر صالحی” وزیر امور خارجه کشورمان داشتند و تفاهم‌نامه مذکور به صورت مکتوب درآمد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: موضوعات مورد بحث در تفاهم‌نامه در ارتباط با مسائل سوریه، افغانستان، شرق آسیا و روابط بین کشورهای منطقه‌ای بود.

عراقچی در ارتباط با حضور ایران در اجلاس ژنو اظهار داشت: هنوز ترتیبات لازم برای حضور ایران در این اجلاس انجام نشده و اگر چنانچه از جمهوری اسلامی ایران برای حضور در این اجلاس دعوت کنند با دیدگاه مثبت آن را بررسی می‌کنیم.

وی افزود: هر مسئله‌ای که به نفع سوریه باشد جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت خواهد کرد و اینکه طرف‌های داخلی و خارجی کشور سوریه و کشورهایی که نظرات آن‌ها دارای اهمیت است باید در اجلاس حضور داشته باشد.

عراقچی در رابطه با اجلاس بین‌المللی سوریه در تهران و نتایج حاصل از آن گفت: این اجلاس در زمان مناسبی برگزار شده و کمک بسیاری به حل مسائل سوریه خواهد کرد، چرا که در این اجلاس از تمام کشورهایی که علاقه‌مند به ارائه راهکار برای حل مسئله سوریه می باشند دعوت کرده‌ایم تا مشورت‌های خود را به این اجلاس ارائه دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: در این اجلاس از دولت سوریه و معارضین آن دعوت نشده و ترجیح دادیم که کشورهای دیگر در فضای متفاوتی دیدگاه‌های خود را بیان کنند تا بتوانیم در ژنو آن را ارائه دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقامات سفارت ترکیه در این اجلاس حضور دارند و تاکنون مسئولان سیاسی قطر و عربستان سعودی برای حضور در این اجلاس تصمیم نگرفتند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.