ایران از پیشرفت و اتحاد کشورهای افریقایی استقبال می‌کند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور بروندی:

ایران > رهبری
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در واکنش به ایجاد ۲ میلیون شغل در سال ۹۱ توسط دولت، گفت: موضوع اندازه‌گیری اشتغال در کشور به گونه‌ای است که باید اذعان داشت اینگونه خبرها دروغ نیست، اما نوعی اغراق و بلوف سیاسی است.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۲۱ فروردین) در دیدار رئیس جمهور بُروندی و هیأت همراه، با اشاره به نگاه مثبت جمهوری اسلامی ایران به کشورهای افریقایی تأکید کردند: ایران از پیشرفت و توسعه کشورهای افریقایی و اتحاد آنها استقبال می کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان با اشاره به اقدامات خصمانه بعضی کشورهای اروپایی و همچنین امریکا در استعمار کشورهای افریقایی و ایجاد توطئه و فتنه در این کشورها، تصریح کرد: امیدواریم آینده افریقا و از جمله بروندی بسیار بهتر و همراه با پیشرفتهای روزافزون باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با استقبال از توسعه روابط ایران و بُروندی تأکید کردند: اتحادیه افریقا می تواند یک مرکز اقتدار برای همه کشورهای افریقایی باشد و جمهوری اسلامی ایران از همگرایی بیشتر در این اتحادیه حمایت می کند.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، رئیس جمهور بُروندی با اشاره به روابط ۲۸ ساله ایران و بُروندی، هدف از سفر به تهران را ایجاد تحرک و پویایی بیشتر در روابط دو کشور بیان کرد.

رئیس جمهور بُروندی با اشاره به رنج های ناشی از استعمار قدرتها در افریقا، گفت: کشورهای افریقایی و از جمله بروندی بدنبال آینده بهتر می باشند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.