ایران اسلامی توان لازم برای مرجعیت علمی جهان را دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر ‘ محمد مهدی نژاد ‘ رور پنجشنبه در همایش تغییر اقلیم در ساری ، افزود : انجام فعالیت های تحقیقی و پژوهشی فراوان و روند فزاینده تولید علم در کشور نشان دهنده برخورداری از چنین توانی است.

وی ، انجام تحقیقات کاربردی را از اولویت های اصلی وزارت علوم دانست و اظهار کرد: فعالیت های علمی و تحقیقاتی باید به صورت کاریردی و هدفمند صورت گیرد تا زمینه رشد و پیشرفت بیشتر کشور فراهم شود.

مهدی نژاد ، تغییر آیین نامه ارتقا ، ایجاد فرصت های مطالعاتی ، تشویق مطالعات کاربردی ، افزایش پذیرش دانشجو و واگذاری اعتبارات مناسب را از مهمترین اقدامات برای تولید علم نافذ برشمرد .

وی تعداد دانشجویان کشور را بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۱۳ درصد این دانشجویان در دانشگاه های دولتی ، ۳ درصد در دانشگاه های علوم پزشکی و بقیه در سایر دانشگاهها و موسسات همچون پیام نور ، جامع علمی کاربردی مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به پایین بودن بازده در حوزه کشاورزی، بیان کرد: کشور از حدود ۴۰هزار فارغ التحصیل در رشته های کشاورزی و منابع طبیعی برخوردار است که با وجود این افراد عملکرد حوزه کشاورزی باید مطلوب باشد.

معاون وزیر علوم ، موضوع تغییر اقلیم را یک بحران در جامعه بشری اعلام کرد و گفت : هزینه ای فراوانی برای حفظ و تامین ملزومات محیط زیست سالم در کشورهای مختلف صورت می گیرد.

وی خشکسالی و تغییر آب و هوا را از معضلات اصلی جوامع بشری دانست و افزود : همه باید از محیط زیست و طبیعت مراقبت بهتری به عمل آوریم.

مهدی نژاد گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری کلیه مراکز علمی و پژوهشی کشور باید تحت پوشش وزارت علوم قرار گیرد که تا کنون در برخی موارد این اقدام صورت گرفته و پیگیر اجرای کامل این مصوبه هستیم.

۵۱۹//۴۰۲/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۸۱۱۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.