ایران اسلامی سوگوار شهدای کربلا

۰۵م آذر ،

ایران اسلامی امروز در عاشورای حسینی عزادار و سوگوار حضرت سیدالشهداء (ع) و دیگر شهیدان کربلا است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عاشورای آکنده  از غم ، یاد روز کسی  است که نهایت وفاداری  را در حق  امام  زمان خویش حسین بن علی (ع) ابراز داشت و عاشورا بزرگداشت اسوه ایثار و ادب و دلاوری و وفا ، حضرت عباس بن علی (ع) است .
مردم  ایران  اسلامی امروز  با تشکیل  دسته های عزاداری ،  به  یاد  مصائب  شهیدان  کربلا  و غریبی  حضرت  زینب (س) و فرزندان  حضرت سید الشهداء (ع)  با قلب هایی اندوهگین بر سر و سینه  می زنند و  اشک  ماتم  می ریزند  و  عشق  و ارادت  خالصانه خود را به  اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت  مطهرش  ابراز  می کنند .
سخنرانان  و مداحان اهل بیت  عصمت و طهارت (ع) نیز  در این روز بزرگ ، با مرثیه خوانی ، مقتل خوانی و تعزیه خوانی میدانی  در سوگ  سرور  و سالار شهیدان و برادر با وفایش علمدار و سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) ، حوادث روز  عاشورا را تبیین می کنند و
صحنه های  بی بدیل  حماسه  یاران  حضرت  سیدالشهداء بویژه  حضرت ابوالفضل العباس (ع) را  به  تصویر  می کشند . 
روز قبل در تاسوعای حسینی ،  سخنرانان  بصیرت  و ولایتمداری  عباس را  که با  رد  امان نامه  دشمن  متجلی  شد و با ابراز وفاداری یکایک خاندان و یارانش  در شب  عاشورا  ادامه  یافت ، برای مشتاقان دلسوخته حضرتش روایت کردند  و امروز در  عاشورا ، شجاعت ، ایثار و وفای  حضرت ابوالفضل  (ع)  و  شهادت  جانسوز  اباعبدالله الحسین (ع) و حماسه  دیگر یاران  حضرت  سیدالشهداء (ع) را  روایت می کنند .
نخل‌گردانی و شبیه خوانی  از جمله  رسوم  و آیین های  عزاداری امام حسین (ع) است که  باورهای عاشورایی مردم کشورمان  را  به تصویر می کشد و تعزیه خوانان و پرده خوانان امروز با  هنر خاص خود در مناطق مختلف کشورمان گوشه های دیگری از صحنه های  واقعه کربلا  و  مصائب  جانسوز  شهیدان کربلا  را  به نمایش  می گذارند.
گزارش  خبرنگاران از مشهد ، قم  و  شیراز نیز حاکیست زائران و مجاوران حرم های مطهر حضرت  ثامن الحجج (ع) ، حضرت  فاطمه معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) و  دیگر امامزادگان  در  مناطق  مختلف کشورمان ، با تشرف به این حرم های مطهر ضمن قرائت زیارت عاشورا  ،  در  سوگ شهیدان کربلا و غم غریبی حضرت زینب (س) و  فرزندان  سیدالشهداء (ع) عزاداری  می کنند.
بر اساس این گزارش ها ، از ساعات اولیه بامداد  امروز مقررات ترافیکی خاصی در  مکانهای عزاداری شهرهای مختلف  کشورمان به  اجرا گذاشته و خیابان های اصلی شهرها و محل های تجمع دستجات برای هیئت های عزاداری و عزاداران  حسینی آماده  شده است  و  با  وجود سرمای هوا و بارش باران در بعضی از مناطق کشورمان ، حضور انبوه جمعیت  مشتاق  و عاشق ابا عبدالله الحسین (ع) در مسیر عبور دستجات و نوای یا حسین ، یا عباس آنها با شکوه ، دیدنی  و  شورآفرین است.
همچنین ارادتمندان خاندان عصمت  و طهارت با قربانی کردن صدها گوسفند وپخت غذای نذری  و  پذیرایی از عزاداران حسینی ، عشق و ارادت  خالصانه  خود را  نسبت به آن حضرت ابراز می کنند.
حضور کودکان  خردسال همراه  مادران  خویش  با پیشانی بندهای دارای مضامین یا حسین ، یا زینب  و  یا ابوالفضل و همچنین حضور هموطنان اهل سنت  و بعضی دیگر از اقلیت ها در  عزاداری بعضی مناطق  کشورمان  و توسل جستن آنان  برای شفاء و شفاعت ، از دیگرجلوه های  دیدنی  و ابراز ارادت  همه ساله به  امام حسین (ع) و اهل بیت مطهرش در عزاداری های روز عاشورا است.
همچنین اقدام شمار بسیاری از مردم نوع دوست و عزادار حسین(ع) و اهل بیت مطهرش در سراسر  کشور در اهدای مقداری ازخون خود ، صحنه دیدنی دیگری از حس  انسان دوستی  مردم کشورمان  است که امروز به نمایش گذاشته می گردد.
سوگواری میلیون ها  عاشق اباعبدالله الحسین(ع) با  اقامه نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین  نماز  حضرت سیدالشهداء (ع) در کربلا ، در مکانهای عزاداری ادامه می یابد.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.