ایران: امکان حضور در نزدیکی آب های آمریکا را خواهیم داشت

صفحه اصلی » خبر » سیاسی » ایران: امکان حضور در نزدیکی آب های آمریکا را خواهیم داشت

حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با برشمردن «توان گسترش نیروهای دریایی ایران» گفته به زودی ایران این امکان را خواهد داشت که در آب های نزدیک آمریکا هم حضور داشته باشد، «همانند آن ها که نزدیک آب های ما هستند.» به گزارش خبرگزای دولتی ایرنا، آقای سیاری در گفت وگویی […]

حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش

حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با برشمردن «توان گسترش نیروهای دریایی ایران» گفته به زودی ایران این امکان را خواهد داشت که در آب های نزدیک آمریکا هم حضور داشته باشد، «همانند آن ها که نزدیک آب های ما هستند.»

به گزارش خبرگزای دولتی ایرنا، آقای سیاری در گفت وگویی با واحد مرکزی خبر گفته است: « از سال ۱۳۸۸ که فرمانده کل قوا (آیت الله خامنه ای) گفتند نیروی دریایی ارتش، نیرویی راهبردی است، این نیرو از یک نیروی دریایی آب های ساحلی به یک نیروی دریایی آب های عمیق تبدیل شده است.»

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفته است: «ما برای دفاع از منافع ایران در هر نقطه ای از آب های آزاد و بین المللی حضور خواهیم یافت وامروز منطقه حضور نیروی دریایی ارتش از منطقه خلیج فارس به شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و باب المندب گسترش یافته و هم اینک نیز بیست و دومین ناوگروه ارتش در منطقه است.»

این سخنان در حالی بیان می شود که اوایل شهریور ماه، آمریکا خبر داد یک ناو هواپیمابر این کشور چهار ماه پیش از موعد راهی خاورمیانه شده است.

لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه، اول شهریورماه، در این مورد گفت که «تسریع در اعزام این ناو هواپیمابر به منظور مقابله با تهدیدهای زیادی است که در حال حاضر در خاورمیانه وجود دارد.»

آقای سیاری همچنین گفته است: «در حدود چهار سال گذشته و از آغاز عملیات حفاظت از کشتی های تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد و بین المللی تاکنون، یک روز هم نبوده است که نیروی دریایی ارتش در این منطقه حضور نداشته باشد و منطقه خالی از ناوهای ایرانی باشد و این افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است که توانسته ایم این گونه به یک جهش بزرگ دست یابیم و بتوانیم در عرصه آب های آزاد و بین المللی حضور داشته باشیم.

خبرگزاری آسوشیتد پرس در خبری کوتاه نوشته که ایران گفته به زودی «در نزدیکی مرزهای آبی آمریکا» خواهد بود. شبکه تلویزیونی فاکس نیوز هم این خبر را منعکس کرده و گفته ایران قصد حضور در نزدیکی آب های آمریکا را دارد.

مقر ناوگان پنجم آمریکا در بحرین مستقر است و ایالات متحده قصد دارد اواخر این ماه دست به رزمایش دریایی بزند.

ایران چندین بار تهدید کرده است که در پاسخ به تشدید تحریم‌ها علیه تهران، ممکن است تنگه هرمز را به روی کشتی‌ها ببندد.

در واکنش به این تهدیدها، آمریکا و متحدانش دست به اقداماتی مانند آماده‌سازی نیروهایشان برای مین‌زدایی تنگه هرمز زده‌اند‌، تا مانع از این کار شوند.

مقام‌های آمریکایی بارها اعلام کرده‌اند که اقدام احتمالی ایران در بستن تنگه هرمز را تحمل نخواهند کرد و این اقدام، «خط قرمز» ایالات متحده محسوب می‌شود.

لئون پانه‌تا، پیشتر گفته بود اگر ایران بخواهد کشتیرانی در خلیج فارس را مختل کند، با شکست مواجه خواهد شد.

هر روز حدود شانزده میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز به طرف بازارهای جهانی می‌رود، ولی با توجه به تهدیدهای جمهوری اسلامی، به نظر می‌رسد که همسایگان عرب ایران بیش از پیش به مسیرهای جایگزین روی می آورند.

 راستی … اگر قسمتی از زندگی تون رو ممتازنیوز تشکیل میده , بهتون توصیه میکنم تولبار ممتازنیوز رو حتما نصب کنید [نصب تولبار] 

کلیدواژه ها: آمریکا،ایران


ممتازنیوز پایگاه اطلاع رسانی علمی , فرهنگی , هنری و تفریحی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.