ایران اکتبر سرخ را دور زد

۳۰م دیماه ،

فاوانیوز: معتقدیم که هدف اصلی این عملیات جاسوسی دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای که می‌تواند برای اهداف ژئوپولتیک مورد استفاده قرار بگیرد، است./ما در پایان بهمن ماه نیز افتتاح دیتا سنتر خوزستان را خواهیم داشت، صد در صد طراحی این دیتا سنتر داخلی است و تنها سرور آن وارداتی است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات از کشف یک شبکه جاسوسی تحت عنوان «اکتبر سرخ» خبر داد.

علی حکیم جوادی رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن تایید این مطلب گفت: این شبکه ویروسی را با همین نام در کشور روسیه منتشر کرده بودند که سبب خرابی در بسیاری از دستگاه‌ها شده بود ولی خوشبختانه ما توانستیم با این ویروس مقابله کرده و از بروز صدمات به دستگاه‌ها و سازمان‌ها از سوی این ویروس جلوگیری کنیم.

وی افزود: این شبکه جاسوسی از پنج سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده و موفق به نفوذ به شبکه‌های کامپیوتری در مراکز دیپلماتیک، دولتی، هسته‌ای، صنعتی و سازمان‌های تحقیقات علمی شده است.

حکیم جوادی افزود: معتقدیم که هدف اصلی این عملیات جاسوسی دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای که می‌تواند برای اهداف ژئوپولتیک مورد استفاده قرار بگیرد، است.
 
اتصال ۷۰ نقطه به شبکه ملی گمرک
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌های پیش رو این حوزه گفت: پنج شنبه این هفته مصادف با پنج بهمن‌ماه جاری شبکه یکپارچه گمرک افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: با این شبکه ۷۰ نقطه گمرکی به صورت یکپارچه آنلاین به یکدیگر متصل خواهند شد.

براین اساس ایجاد پنجره واحد بخش گمرک کشور و پیاده سازی گمرک الکترونیک با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان‌های گمرک و استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در دستور کار قرار گرفته تا با اجرای این شبکه ملی، زمان فرآیند ترخیص محصولات از گمرک کشور با تکیه بر فناوری‌های اطلاعاتی کاهش یابد.

حکیم جوادی ادامه داد: ما در پایان بهمن ماه نیز افتتاح دیتا سنتر خوزستان را خواهیم داشت، صد در صد طراحی این دیتا سنتر داخلی است و تنها سرور آن وارداتی است.
وی خاطر نشان کرد: با کمک این سرور بسیاری از دستگاه‌های داخلی می توانند به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و خدمات خود را الکترونیکی ارایه کنند.

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.