ایران بالاترین استاندارد سلامت خون را در منطقه دارد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مدیر همکاری‌های بین‌الملل سازمان انتقال خون گفت: سازمان انتقال خون در منطقه از بالاترین استانداردهای علمی و عملی در تأمین سلامت خون برخوردار است که مسئولان سازمان بین‌المللی نیز آن را تائید کردند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ فریبا صیقلی در مراسم اعلام سازمان انتقال خون ایران به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در امور آموزش و پژوهش سلامت خون، گفت: ما از سال ۲۰۰۷ فعالیت‌ها را آغاز کردیم و فعالیتهای مختلفی انجام دادیم به طور مثال دوره‌های فنی را برای کشورهای نیازمندی چون افغانستان برگزار کردیم و از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۴ نیز دوره‌های کوتاه مدت را برای کشورهای همسایه اجرایی کردیم، همچنین به دنبال قحطی در سومالی ۲۰۰۰ کیسه خون به آن کشور فرستادیم.

مدیرهمکاری‌های بین‌الملل انتقال خون ادامه داد: در واقع به دنبال تمام فعالیت‌ها و پیگیری هیئت علمی، کارکنان و مدیران سازمان بود که ما توانسته‌ایم همکاری WHO را در آموزش و پژوهش سلامت خون داشته باشیم که اجرای سیاستگذاری آن برای تأمین خون سالم در منطقه بسیار مهم است.

وی به لیست برنامه‌ها از ۲۰۲۴ تا ۲۰۱۷ اشاره داشت و گفت: برگزاری دوره آموزشی کوتاه مدت در زمینه غربالگری، برگزاری کارگاه برای سرویس‌های GEP به صورت سرویس‌های آموزش دهنده و برنامه کنترل کیفی آموزش برای کشورهای منطقه از جمله این برنامه‌ها است.

صیقلی همکاری با WHO برای برقراری بانک اطلاعاتی سلامت خون و برگزاری سمینار در زمینه مصرف خون به طور صحیح را از جمله موارد دیگری دانست که در این برنامه‌ها گنجانده شده است.

وی مصرف خون به طور صحیح و جذب اهداء کننده داوطلب را یکی از معضلات مهم در منطقه ارزیابی کرد و گفت: برگزاری کارگاه برای جذب اهداء کننده داوطلب نیز یکی دیگر از برنامه‌های پیش رو است.

وی تصریح کرد: باید برای ۶۰۰ میلیون جمعیت در منطقه سلامت را تأمین کنیم چرا که سرمایه هر کشور شهروندان سالم آن است.

 در ادامه این مراسم، اعتبار نامه مرکز همکاری سازمان جهانی بهداشت توسط دکتر جیهان طویلا نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران به علی‌اکبر پور فتح‌الله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران اهداء شد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.