ایران برای حضور در بازار انرژی آفریقا اعلام آمادگی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در این اجلاس بین‌المللی که یکی از بزرگ­ترین رویدادهای جهانی در حوزه انرژی آفریقا به شمار می‌رود، ده­ها شرکت­ فعال در حوزه‌های صنعت برق، نفت و انرژی‌های تجدیدپذیر از کشورهای مختلف، حضور و مشارکت داشتند و گروه صنعتی مپنا نیز به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات و پیشرفت‌های بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران در حوزۀ انرژی را ارائه کرد.

همزمان با این اجلاس، علاوه بر بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش­های انرژی و تکنولوژی‌های نوین توسعۀ برق و انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، به مسائل و مشکلاتی نیز که ذخیرۀ برق را در سطح قاره آفریقا محدود کرده، پرداخته شد.   

در اجلاس انرژی آفریقا، بیش از ۶۵۰ نماینده از ۵۱ کشور جهان حضور داشتند که بیش از نیمی از آنها، نمایندگان کشورهای آفریقایی حاضر در این اجلاس بودند. در حضور وزیر اقتصاد و فن­آوری آلمان و همچنین وزرای انرژی برخی کشورهای افریقایی مانند کامرون، جمهوری کنگو، زیمبابوه، موزامبیک، الجزایر، غنا و تانزانیا فرصت­های سرمایه­گذاری در بخش انرژی آفریقا مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

نمایندگی ایران در این اجلاس مهم­ترین اقدامات صورت گرفته در زمینه احداث و توسعۀ نیروگاه­های حرارتی و انرژی­های نو، ساخت تجهیزات مربوطه، اجرای پروژه­های نفت و گاز و تامین منابع مالی این پروژه­ها را در این اجلاس ارائه کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.