ایران برای صدور سوخت به افغانستان خط لوله احداث می کند

خبرگزاری پانا : رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به مصوبه هیئت دولت در زمینه ایجاد خط لوله انتقال سوخت ایران به افغانستان در مرز دوغارون گفت: اجرای این پروژه بزرگ پس از هماهنگی میان دو کشور از دوغارون به اسلام قلعه اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از وزارت نفت ، مالکی رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: احداث این خط لوله موجب کاهش قاچاق فرآورده های سوختی می‌شود و در صورت راه اندازی این خط انتقال و فرآیند آن شاهد کاهش قاچاق فرآورده های نفتی و جلوگیری از صف های طولانی ترانزیت سوخت در مرز مشترک دو کشور خواهیم بود.

فدا حسین مالکی افزود: مدتی است که در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، مخازن سوخت برای ذخیره سازی و صادرات فرآورده های سوختی به کشور افغانستان ایجاد شده و قرار است با احداث خط لوله ای به طول ۱۵۰۰ متر این مخازن به گمرک افغانستان متصل شود.

وی گفت: با احداث خط لوله از دو غارون به اسلام قلعه، تانکرهای افغانی بدون ورود به خاک ایران از این لوله ها سوخت دریافت خواهند کرد.

مالکی این اقدام را موجب کاهش زمان توقف در مرز و در نتیجه کاهش خطرهای ناشی از انتقال خواند و گفت: اشتغال زایی مناسب در منطقه تایباد و کاهش تردد خودروهای فرسوده به کشور از دیگر مزایای احداث این خط لوله است .

آسان سازی و شتاب بخشی به فرآیند صادرات سوخت به افغانستان و بهبود کیفیت سوخت صادراتی ایران به دلیل ممزوج نشدن سوخت با کیفیت صادراتی با سایر افزودنی ها از سوی رانندگان، از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

به گفته رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نظارت و کنترل دقیق‌تر بر سوخت صادراتی، کاهش اثرهای منفی تردد ناوگان ایرانی در افغانستان، کمک به تقویت ناوگان حمل و نقل سوخت در کشور به دلیل واردنشدن کامیون های ایرانی به خاک افغانستان و جلوگیری از قاچاق فرآورده های نفتی به وسیله نفتکش های خروجی از کشور، از دیگر مزیت های اجرای این پروژه است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.