ایران بزرگترین بازار فلزات گرانبهای صادراتی ترکیه شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

10-633.jpg

ایران در ۹ ماهه سال جاری بزرگترین بازار سنگهای قیمتی و فلزات گرانبهای صادراتی ترکیه بود.

به گزارش تفسیری خبرنگار ایسنا، تازه‌ترین آمار انتشار یافته درباره تجارت خارجی ترکیه حاکی از آن است که ارزش صادرات مروارید، سنگهای قیمتی و فلزات گرانبهای ترکیه در ۹ ماهه سال ۲۰۱۲ میلادی به ۱۲ میلیارد و ۸۲۵ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۴۷ دلار رسید.

در این بین ۵۰٫۱ درصد از کل صادرات ترکیه در این حوزه به ایران انجام شد. به طوری که در ۹ امسال ارزش صادرات سنگهای قیمتی و فلزات گرانبهای ترکیه به ایران به شش میلیارد و ۴۳۴ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۸۳۴ دلار رسید.

امارات با سه میلیارد و ۹۷۸ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۸۹۷ دلار در رده دوم قرار گرفت و بریتانیا نیز با ۳۴۷ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۲۷۵ دلار سوم شد. عراق، کانادا و روسیه نیز از دیگر بازارهای بزرگ صنعت فلزات گرانبها و سنگهای قیمتی ترکیه در سال جاری می باشند.

کشورمان در حالی طی ۹ ماهه سال جاری میلادی بیش از ۶ میلیارد دلار واردات فلزات گرانبها و سنگهای قیمتی از ترکیه داشته که در نیمه اول بیش از ۵۲۹ میلیون دلار نیز در این حوزه صادرات داشته است.

به گزارش تفسیری ایسنا، ایران در هشت ماهه سال جاری میلادی ایران سومین شریک بزرگ تجاری ترکیه بود. حجم تجارت ایران و ترکیه در هشت ماهه سال ۲۰۱۲ به بیش از ۱۷٫۵۲ میلیارد دلار رسید. در این مدت واردات ترکیه از ایران به بیش از ۸٫۹۴ میلیارد دلار و صادرات ترکیه به ایران به بیش از ۸٫۵۸ میلیارد دلار رسید.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.