ایران به جای حرف زدن با مردم خود با مردم دنیا سخن بگوید

روزنامه نگار و فعال سیاسی آمریکایی در گفتگو با خبرآنلاین

محمدرضا نوروزپور:

یک فعال سیاسی رسانه ای آمریکایی با انتقاد از استراتژی رسانه ای ایران در مواجه با افکار عمومی دنیا گفت ایران بهتر است بجای صحبت کردن با مردم خود با مردم جهان صحبت کند.
دنی شکتر روزنامه نگار برجسته آمریکایی و مستند ساز ضد جنگ در گفتگوی اختصاصی با خبرآنلاین با اشاره به تهاجمات وسیع غرب نسبت به ایران گفت : متاسفانه به نظر می رسد که ایران یک استراتژی رسانه ای عاقلانه برای تاثیر گذاری بر گفتمان جهانی درباره مسئله هسته ای خود ندارد.
این منتقد نظام سلطه در ادامه گفت : مثلا ایران وقتی اعلام می کند به دنبال غنی سازی بیشتر اورانیوم است اما توضیح دقیقی از این اقدام خود برای جهانیان ارائه نمی کند، دقیقا در همان مسیر رسانه های غربی حرکت می کند که چهره شیطانی از ایران نشان می دهند.
نویسنده وکارگردان کتاب و مستند ” سلاح های فریب جمعی” در ادامه افزود: ایران دراین باره با مردم خودش صحبت می کند و آنها را متقاعد می کند که راه و روشش درست است حال آنکه باید با مردم جهان صحبت کند. ایران به جای اقناع جهانیان، از خود واکنش نشان می دهد که حمل بر مشکوک بودن رفتارش می شود.
دنی شکتر معتقد است کشورهای غربی مدت هاست به طور همزمان عملیات های رسانه ای و مخفی علیه ایران را شروع کرده اند که آخرین نمونه آن استفاده از ویروسی است که ایرانی ها می گویند آن را از کار انداخته اند.
به اعتقاد سردبیر سایت مدیا چنل اوباما با توجه به بحران اقتصادی غیرقابل درمان آمریکا و بن بست سیاسی که پیشرفت داخلی در این کشور را مسدود ساخته مجبور است در عرصه های بین المللی با به راه انداختن جنگ علیه ترور یا ایستادگی در برابر ایران، ژست یک مرد قدرتمند را بگیرد و با این کار به رقیبان جمهوریخواه خود گزک ندهد تا علیه او موضع بگیرند.
شکتر با تاکید براینکه وارد آوردن فشار به ایران تبدیل به یک استراتژی در آمریکا شده است گفت: از سوی دیگر اسرائیلی ها به هیچ وجه نمی خواهند بهبودی در این وضعیت پدید آید. و هرچقدر تنش ها بیشتر باشد، اوباما بهتر می تواند نقش فرمانده کل را بازی کند.

۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.