ایران به یک کشور ترانزیت کننده اینترنت تبدیل می گردد

۶ م دیماه ،

با اجرای پروژه EPEG که فاز اول آن تا پایان امسال به بهره برداری می رسد ایران از یک مصرف کننده اینترنت به یک کشور ترانزیت کننده اینترنت تبدیل خواهد شد.

مهندس مهدی خدایی مدیر کل امور بین المللی شرکت ارتباطات زیر ساخت با بیان این که شرکت زیر ساخت به عنوان یک مجموعه دولتی موظف است شاخص های تاثیر گذار در تعرفه پهنای باند و میزان آنها را به کمیسیون تنظیم مقررات اعلام نماید به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: کمیسیون تنظیم مقررات بر اساس شاخص ها تعرفه نهایی پهنای باند را تعیین و ابلاغ می کند که تا این زمان هنوز این موضوع به شرکت ارتباطات زیر ساخت ابلاغ نشده است.

وی همچنین در خصوص پروژه EPEG که فاز اول آن تا پایان امسال به بهره برداری می رسد اظهار داشت: EPEG بزرگراهی ارتباطی است که اروپا را به شرق آسیا متصل می کند و با بهره برداری از این پروژه ایران به صورت رسمی در ارتباطات بین المللی وارد خواهد شد.

وی تصریح کرد: تا کنون ایران به عنوان یک مصرف کننده پهنای باند اینترنت خودرو از نقاط سطح ۳ تامین می کرد و پس از آن با ارتقاء به سطح ۲ و ورود به لایه تامین کنندگی از حالت مصرف کنندگی خارج شده و برای نقاط دیگر پهنای باند تامین می کند.

خدایی خاطر نشان ساخت: ارتقا ایران در ارتباطات بین الملل در شاخص های آمادگی الکترونیک و دسترسی به پهنای باند بالا، تاثیر بسیاری خواهد داشت./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.