ایران حاضر نیست به هیچ کشوری باج دهد

رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دنیا و سازمان ملل متحد در جریان است که ایران تمام تلاش خود را برای حفظ برجام به کار گرفت اما چیزی جز بدعهدی ندید بلکه رفتار اروپایی ها باعث شد تا دیگر ایران نگاه مستقلانه‌ای به اتحادیه اروپا از آمریکا نداشته باشد.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدام اروپایی‌ها در فعال کردن مکانیزم ماشه در ارتباط با برجام گفت: اروپایی ها باید بدانند که صبر جمهوری اسلامی نیز حدی دارد. از اتحادیه اروپا انتظار می رفت که مستقل از آمریکایی ها خود تصمیم گیر باشند اما آن ها نشان داده‌اند که به آمریکایی‌ها وابسته بوده و اراده‌ای از خود ندارند.

وی در ادامه اظهار کرد: اروپایی‌ها تا به امروز هرچه در خصوص برجام گفتند، نتوانستند عملی کنند. اروپایی ها گفته بودند که درگاه مالی مستقلی ایجاد خواهند کرد و زمینه سرمایه گذاری اروپایی‌ها را در ایران فراهم خواهند کرد اما نتوانستند. آن ها به هیچکدام از قول هایی که در زمینه برجام دادند نتوانستند جامه عمل بپوشانند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس تصریح کرد: رفتار اروپایی ها باعث شد تا دیگر ایران نگاه مستقلانه‌ای به اتحادیه اروپا از آمریکا نداشته باشد. قطعا این امر بر روی تصمیم گیری ایران در روابط تجاری و سیاسی با اروپا و امضای توافقنامه ها و موافقتنامه ها تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی همواره نشان داده که از روابط با اروپایی ها استقبال می کند اما رفتارها و بعضا کارهای نابخردانه آنان است که در مواضع ایران تاثیرگذار است. رفتارهای اروپایی‌ها تا به امروز باعث شده تا روابط ما پا به تیرگی بگذارد. ایران چارچوب سیاست خارجی روشنی دارد و حاضر نیست به هیچ کشوری باج دهد.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه در پاسخ به این پرسش که با فعال شدن مکانیسم ماشه چقدر احتمال بازگشت ایران به ذیل بند ۷ سازمان ملل در شورای امنیت وجود دارد؟، گفت: قطعا چنین چیزی امکان پذیر نیست. امروز تمام مردم جهان از اروپا گرفته تا خود آمریکایی ها می دانند که این آمریکایی ها بودند که یکجانبه از برجام خارج شده و تحریم های ظالمانه ای را علیه ما وضع کرده و در نهایت اقدام به ترور یکی از سرداران عالی رتبه نظام ما کردند. اروپایی ها نیز صرفا نظاره گر بوده و هیچ اقدامی انجام ندادند.

بختیار در پایان خاطرنشان کرد: امروز دنیا باید پاسخ دهد که برای جمهوری اسلامی چه منافعی در برجام وجود دارد که باید در آن باقی بماند؟. دنیا و سازمان ملل متحد در جریان است که ایران تمام تلاش خود را برای حفظ برجام به کار گرفت اما چیزی جز بدعهدی ندید. ایران نیز برای مدیریت کشور و رویارویی با تحریم های ظالمانه آمریکا مجبور است که سیاست جدیدی اتخاذ کند. تحریم ها مشکلات جدی برای مردم به ویژه بیماران ایجاد کرده است. ایران سیاست هایی را اتخاذ کرده است تا با فشارهای حداکثری که علیه ملت ایران می شود، مقابله کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.