ایران حفاری بزرگترین میدان مشترک نفتی با قطر را آغاز کرد

به گزارش ایرنا روابط عمومی شرکت نفت وگاز روز دوشنبه به نقل از موسی سوری اعلام کرد: بزودی چاه‌های در حال حفاری در لایه نفتی پارس جنوبی به نفت می‌رسد.

وی درباره آخرین وضعیت طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی، گفت: هم اکنون به طور همزمان فعالیت دو دستگاه دکل حفاری دریایی در لایه نفتی پارس جنوبی آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اعلام اینکه یکی از این دکل ها در منطقه مشترک و دیگری در لایه نفتی غیر مشترک حفاری را آغاز کرده است، تصریح کرد: تاکنون حفاری در این میدان نفتی از مرز هزارو ۵۰۰ متر عبور کرده است.

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود تا چند روز آینده چاه‌های در حال حفاری در لایه نفتی پارس جنوبی به نفت برسد، تصریح کرد: همزمان با انجام عملیات حفاری، طراحی، ساخت و نصب سازه های دریایی این لایه مشترک نفتی توسط پیمانکاران داخلی آغاز شده است.

سوری گفت: سازمان بازرسی به تازگی با انتشار گزارشی، اعلام کرده که برداشت ایران از این لایه نفتی مشترک در حالی هنوز به ۳۵ هزار بشکه نرسیده است که قطر روزانه ۴۵۰ هزار بشکه برداشت می‌کند.

لایه نفتی پارس جنوبی با ذخیره‌ای بیش از۶/۱ میلیارد بشکه نفت درجا، بین دو کشور ایران و قطر، مشترک است، این میدان در سال ۱۳۶۷ کشف و اولین چاه اکتشافی آن در سال ۱۳۷۷ حفاری شده است.

۶۲۸/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۲۸۸۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.