ایران خودرو در فکر ساخت SUV !

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

براساس برنامه های تدوین شده گروه صنعتی ایران خودرو، متخصصان این خودروساز داخلی در پی آن می باشند که یک خودروی SUV (شاسی بلند) تولید کنند.

nf00144704-1

به نقل از مشرق، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو چندی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های این گروه صنعتی داخلی گفت: گروه صنعتی ایران خودرو برای حفظ و توسعه سهم بازار و پاسخ گویی به نیاز مشتریان تولید و معرفی تندر ۹۰ اتوماتیک ، رانای لوکس، دنا، یک خودروی شاسی بلند،‌ وانت تندر ۹۰، وانت نیمه سنگین و خودروی سورن با موتور توربوشارژ را در برنامه سال ۹۲ دارد.

نجم الدین همچنین مهم‌ترین برنامه ها و اهداف استراتژی‌های کلان شرکت را بعد از سال تولید و معرفی محصولات تازه از جمله خودروی سدان خانوادگی تازه، مدل سال  سمند LX،‌ ارایه و تولید وانت های سمند و PU1‌ در سال ، ارایه رانا با موتور دیزل در سال ، ‌ارایه و تولید اولین محصول از پلاتفرم های خانوادگی ایران خودرو در سال و ارایه و تولید اولین محصول از پلاتفرم های کوچک ایران خودرو در سال ۱۳۹۵عنوان کرد.

378322_745

ازآنجا که بازار داخلی نشان از افزایش شیب درخواست مردم نسبت به خرید خودروهای SUV (شاسی بلند) هر روز بیشتر از قبل دارد و از آنجا که تاکنون هیچ خودروساز داخلی موفق به تولید اینگونه خودرو نشده ، نیاز داخلی از طریق واردات خارجی رفع می گردد، بنابراین تدبیر در طراحی و تولید یک خودرو شاسی بلند داخلی، منطقی به نظر می رسد.

بنابه اطلاعات بدست آمده هم اکنون طراحی ماشین مدل SUV (شاسی بلندی) در ایران خودرو در دست اقدام است که مشخصات فنی آن برگرفته از موتور و سیستم انتقال قدرت سمند خواهد بود. به نظر می رسد رویه شرکت خودروسازی چری چین در تولید خودرو شاسی بلند ام وی ام x55 برپایه موتور خودرو ام وی ام ۵۳۰ تکرار شود تا موتور سمند  با نصب بر روی یک پلتفرم SUV ، اولین خودرو شاسی بلند با استفاده از تخصص و توان داخلی تولید باشد .

۱۰

مرداد


محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.