ایران در برابر سیاست‌های خصمانه آمریکا با اقتدار از منافع ملی خود دفاع می‌کند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

به‌گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، “پیر فردیناندو کازینی” رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا ظهر امروز شنبه ۱۴ دی‌ ماه با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
 
بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه روابط دوستانه مردم ایران و ایتالیا، گفت: با توجه به جایگاه مثبت ایتالیا در افکار عمومی ملت ایران، مجلس شورای اسلامی از رشد و توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با ایتالیا استقبال می‌کند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، داشتن روابط خوب با کشورهای جهان را از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی دانست و گفت: ایران در برابر سیاست‌های خصمانه آمریکا با اقتدار از منافع ملی خود دفاع می‌کند.
 
بروجردی در بخش دیگری از سخنانش بر حق مسلم جمهوری اسلامی در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تأکید کرد و افزود: ایران همواره در چارچوب معاهده NPT عمل کرده و هیچ‌گاه به‌دنبال داشتن سلاح هسته‌ای نبوده و در آینده نیز نخواهد بود.
 
وی در پایان با اشاره به شرایط کنونی منطقه خاورمیانه خاطرنشان کرد: گفتگو و مذاکره میان جمهوری اسلامی با کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا می‌تواند به برقراری و تقویت صلح و ثبات در منطقه از طریق مبارزه با گروه‌های تروریستی کمک نماید.
 
در این دیدار، پیر فردیناندو کازینی رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا نیز در سخنانی، جمهوری اسلامی ایران را کشوری بسیار مهم در منطقه دانست و تأکید کرد: همواره روابط سیاسی و پارلمانی خوبی میان دو کشور وجود داشته است.
 
وی افزود: پارلمان ایتالیا از گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند.
 
کازینی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای گفت: ایتالیا کاملاً قائل به حق جمهوری اسلامی برای استفاده از انرژی هسته‌ای است.
 
رئیس کمیسیون سیاست خارجی سنای ایتالیا، افزایش سطح مناسبات فیمابین را فرصت مناسبی برای تبادل نظرات و گفتگو پیرامون روابط ۲ جانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.
 
وی تصریح کرد: حضور جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات و گفتگوهای مربوط به بحران‌های منطقه‌ای از جمله عراق، افغانستان و سوریه همواره مورد تأکید ایتالیا بوده است.
 
کازینی در همین راستا تصریح کرد: ایتالیا از حضور ایران در مذاکرات ژنو دو پیرامون تحولات سوریه حمایت می‌کند.
 
وی در پایان سخنانش راه حل بحران سوریه را انجام گفت‌وگوهای سیاسی میان گروه‌های سوری دانست.
 
رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا در این دیدار از همتای ایرانی خود برای دیداری رسمی از کشورش دعوت به‌عمل آورد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.