ایران در حوزه هوایی و فضایی چند گام جلو است

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

در حال حاضر ایران در حوزه هوایی و فضایی چند گام جلوتر از سایر فناوری ها است و در این زمینه پیشرفت های چشمگیری داشته است.

نسرین سلطانخواه، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران گفت: دستاورد هایی که تا کنون در زمینه هوا فضا در ایران دیده ایم تنها گوشه کوچکی از توانمندی های iبه دست آمده در کشورمان است.

وی افزود: در حال حاضر ما در حوزه هوایی و فضایی چند گام جلوتر از سایر فناوری ها هستیم زیرا شرایط جنگ تحمیلی در ابتدای انقلاب اسلامی و شرایط تحریم که در حوزه های دفاعی داشتیم سبب شد تا ما با تکیه iبه دانش و فناوری خود بتوانیم توفیقات و پیشرفت های بسیار چشمگیری را بدست آوریم.

سلطانخواه عنوان کرد: دستیابی iبه این فناوری ها سبب دستیابی iبه این فناوری ها سبب دستیابی فناوری های غیر دفاعی نیز در کشور شده است و ما با موفقیت در زمینه رادارهای فضایی توانسته ایم رادارهای هواشناسی و کشتی رانی را نیز بدست آوریم.

 بخش خصوصی در زمینه هوایی رشد خوبی داشته است

وی فناوری هوایی و فضای را پیشران برای دستیابی iبه فناوری در سایر حوزه ها دانست و تاکید کرد: در طی این چند سال اخیر بخش های خصوصی دانش بنیان هم در حوزه های تجاری سازی و عمومی کردن این فناوری رشد و توسعه خوبی داشته است.

سلطانخواه یادآور شد: با وجود این که ما با سرعت بالایی رشد کرده ایم اما ظرفیت و توانمندی های داخلی ایران می توانند با سرعتی دو چندان در حال حرکت باشند و سطح پرواز و افق های بالایی را iبه دست آورند.

وی در خصوص سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تصریح کرد: در این سند پیش بینی گسترش بخش خصوصی، پشتیبانی بخش خصوصی، ایجاد بازار های عمومی و نگاه اقتصادی داشتن iبه این بخش بسیار گسترده و خوب مورد بررسی قرار گرفته و اهمیت ویژه iبه آنها اهدا شده است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.